کد خبر: ۸۲۲۸۴
۱۵۰۳ بازدید
۸۴ دیدگاه (۸۱ تایید شده)

ناگفته های آئین رونمایی کتاب دانشنامه

۱۳۹۷/۲/۳۰
۱۸:۴۵

دومین بار بود که قرار بود به همت شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از کتاب جدید اینجانب به نام دانشنامه آبادی های میانه رونمایی گردد لیکن در ابتدای اسفندماه به پیشنهاد فرماندار وقت میانه جناب شکری، برگزاری این آئین را به میانه و برعهده فرمانداری ویژه میانه سپردم.

در همان ابتدا، کار به استعلام از استان و تأیید اداره کل ارشاد و دیدن کتاب رسید ولی بهرحال در عرض یک هفته بروکراسی اداری تمام شد اما با زمزمه جابجایی فرماندار میانه، انجمن دوستداران میراث فرهنگی میانه همت کرد و تقاضای برگزاری این آئین را طبق اساسنامه خود نمود که انصافاً به نحو احسن این برنامه را برگزار کرد، لیکن لازم میدانم ناگفته هایی را باز گویم تا شاید در آینده با چنین موانعی مواجه نشویم:

1 ـ انجمن دوستداران میراث فرهنگی میانه رسماً بصورت کتبی تقاضای برگزاری این مراسم را از سرپرست محترم فرمانداری میانه کرد. برای اینکه لازم بود تمام جزئیات مراسم حتی نام مجری و ترانه سرا و ... (بجز تعداد نفس هایی که در تالار باید کشیده شود!) ذکر شود. مجوز این برنامه در همان روز با حسن نظر سرپرست محترم فرمانداری صادر و به اداره ارشاد و اداره اماکن و ... ابلاغ گردید. هنگام ارائه جزئیات برنامه به فرمانداری جهت اخذ مجوز، برای هر بخش (مجری، ترانه سرا، سخنران و ...)، 2 نفر پیش بینی شد تا درصورت ناخوشآیند بودن ظاهر یا باطن یک نفر، نفر دیگر جایگزین شود و مراسم لغو نشود. چنین هم شد: یکی از ترانه سراها در همان اول حذف شد. یکی از سخنران ها نیز تنها چند ساعت پیش از مراسم حذف شد درحالیکه این میهمان ویژه از تهران راهی میانه شده بود و با مسدود شدن راه آهن مابقی راه را با اتوبوس آمده بود. معلوم نشد این دستور منع سخنرانی را چه کسی و برای چه داده؟ درحالیکه همین سخنران در هفته جاری در گچساران، شیراز، گنبدکاووس، ارومیه برنامه سخنرانی و رونمایی داشت و فردای این مراسم نیز در تبریز از کتاب آلزایمر باید رونمایی میکرد. آیا بالاتر از فرمانداری، مقام دیگری در این شهرستان وجود دارد که علیرغم موافقت و دستور ایشان، چندین بار برنامه را تغییر دهند؟ اگر این موضوع به استان و مرکز منتقل شود، دیگران چه تصوری از میانه خواهند داشت؟

2 ـ انجمن دوستداران میراث فرهنگی میانه رسماً بصورت کتبی تقاضای نصب بنر تبلیغی این مراسم را از شهرداری میانه کرد. آقای مددی اخوی نماینده سابق میانه و سرپرست شهرداری میانه این کار را فرهنگی ندانسته!! و تقاضای پرداخت حق نصب بنر نمود که این مبلغ پرداخت شده و مجوز کتبی دریافت شد. تنها 1 روز پس از نصب بنر، سرپرست شهرداری این بنر را تبلیغی!! دانسته و خواستار امحای آن شد. با اینکه هنگام دریافت مجوز، پرینت بنر به سرپرست محترم نشان داده شده بود، اما ایشان پشیمان شده بود. پیشنهاد کردیم با اسپری سیاه روی تصویر کتاب و نویسنده را سیاه کنیم و تنها تیتر خبر باقی بماند اما باز نپذیرفت و این بنر با هزینه 300 هزار تومانی پاره شد و بنر کنارش که مسابقه تخم مرغ!! بود باقی ماند.

3 ـ تلاش برای کشف محتوای شعر مربوط به ترانه میانه نیز از دیگر ناهنجاری های میانه است. مگر تاکنون از داخل شهرستان میانه برای 1 سطر از نوشته های خود مجوز دریافت کرده ام که این هم دومی باشد؟ حال که این ترانه رونمایی شد، واقعاً ببینید برای کدام بیتش حساسیت باید داشت؟ از ذکر مفاخر و تاریخ میانه یا از خون ناحق پروانه های دبیرستان زینبیه که به بار نشست و صدام را رسوای عالم کرد؟ این همه اضطراب و نگرانی برای چیست؟ اینهمه خود را در جایگاه امام معصوم و دیگری را در جایگاه شمر بن ذی الجوشن دانستن برای چیست؟

4 ـ با اینهمه مانع تراشی آیا انتظار میرفت مسئولین نیز به این مراسم دعوت شوند و سخنران هم باشند؟ هرگز چنین کاری انجام نمیشد. عسل که ندادی، نیش هم که زدی، دیگر این ردیف اول نشستن و سخنران بودن چه مفهومی میتواند داشته باشد؟

امیدوارم نویسندگان و اهل هنر میانه این رنجنامه را به گنجنامه تبدیل کنند و به برگزاری مکرر برنامه های هنری و فرهنگی، حساسیت های بحق یا ناحق مسئولین را از بین ببرند و اجازه ندهند سطح فرهنگی میانه افول پیدا کند.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۷/۳/۷ ۲۱:۳۷

بابا دیگه اینو یک سوم راهنمایی هم میداند که اسم فاعل با حروف عله که بعد از الف فاعلی, واو یا یاء باشد, تبدیل به همزه میشود. لذا ناوب میشود نائب. اصلا عربی نمیتواند نایب داشته باشد.

۹۷/۳/۶ ۱۷:۲۲

دوست گرامی اگه حرف اصلی در عربی همزه دار باشه مثل (س أ ل) اسم فاعلش میشود سائل و نه سایل / اگه همزه نباشه و (ی یا و) باشه بستگی به حرکه اش میشود (یا) و (واو) مثل: (ن و ب)ک میشود نایب / جهت بحثهای طولانی به کتب مفصل مراجعه گردد

۹۷/۳/۶ ۱۲:۵۳

نائب از ریشه (ن و ب) صحیح است همچنانکه تائب از (ت و ب) و صائب از (ص و ب) صحیح است. ما حق نداریم تایب بنویسیم.

۹۷/۳/۶ ۱۲:۵۰

مگر من گفتم همزه مال فارسیه؟ گفتم فارسی مملو از کلمات عربیه و اگر قرار باشه به اختیار خود بجای همزه عربی از یای فارسی استفاده کنیم پس بجای صاد از سین استفاده شود و صبر را سبر بنویسیم.

۹۷/۳/۶ ۰۲:۳۵

بطور مثال شما در کلمه ی نیابت چی میگین .میگید نِئابت یا نیابت....لذا نایبی هم همینطوره.

۹۷/۳/۶ ۰۲:۳۲

با ظاهر نمیشه قضاوت کرد و ظاهرا شما نیز در قیاس ید طولایی دارید. اگر دهها کلمه عربی مثل ائتلاف هم بیارین دلیل بر فارسی بودن آن کلمات و بویژه همزه نخواهد بود زبان فارسی مملو از کلمات عربیست بهتره در اینباره بیشتر تحقیق کنید.در فارسی فتحه بالای الف با همزه متفاوته مثل اَبر و اِحسان و این نشانه همزه داشتن در فارسی نیست ولی قطعا ریشه کلمه نایب(بطور مثال) از ماده {ن و ب} مشتق شده و اسم فاعل بشکل ناوِب و آن نیز به نایب تبدیل گشته و ب هیچ عنوان نائب در اینجا صحیح نمیباشد.

۹۷/۳/۵ ۲۲:۳۲

ماشالله شما که ظاهرا حوزوی هم هستید چطور می گویید همزه مال عربی است و جای آن می توان ی نوشت؟ مگر صاد و ضاد که مخصوص عربی است در فارسی بجاش سین می نویسیم؟ 80 درصد فارسی عربیه معلومه که کلمه عربی باید با همان املا حفظ شود.

گاهی اگر جای همزه, ی بذاریم کلا یک معنای دیگه میشه.

بفرمایید چطور در این کلمات جای همزه, ی بنویسیم: ائتلاف سوء استفاده سئول نشئه سائل

۹۷/۳/۴ ۱۹:۰۱

من از روز دعوت جناب نایبی برای رو نمایی از کتاب خود که متاسفانه بخاطر مشغله کاری فرصت برای حضور پیدا نکردم ولی به هر صورت ود هر آنی و زمانی منتظر چنین برخوردهایی از طرف افرادو میانه ایها بودم چون خودم یک میانه ای هستم ولی بخاطر نوع کارم وتخصصم باید در خارج از شهر خود مشغول به خدمت باشم . ملت میانه عادت به خود زنی و سوزاندن مهرهای خود دارند که در نوبه خود می توانند برای زادگاه خود مفید و مثمر ثمر باشند ولی بخاطر این مهره سوزی و خود زنی همشهری آن خود حاظر نیستند در میانه خدمت چه مادی چه معنوی و چه سیاسی و ... بکنند من بصورت مختصر و گزینشی چند مورد را ذکر میکنم که نتوانستیم از وجودشان برای میانه استفاده کنیم.
مدیر عامل یکی از بزرگترین کارخانه های تولید لوازم خانگی
مدیر عامل یکی از بزرگترین مجتمع های پتروشیمی کشور
مدیر عامل یکی از مجتمع های تولید کننده کاشی و سرامیک کشور
مدیر عامل مجتمع ورزشگاه آزادی تهران که بزرگترین ورزشگاه خاور میانه هست
ریس پست و مدیرعامل شستا و مدیر فنی ورزش کشور
مدیر عامل فروش خارجی یکی از کارخانجات تولید کنند ماشین کشور
مدیر ریخته گری و مدیر عامل ریخته گری ایران خودرو
معاونت وزارت آبفای وزارت نیرو
مدیرت دفتر امور شوراهای شهر ی وزارت کشور
معاون وزیر کشور
معاون وزارت دادگستری
معاون و قاییم مقام دیوان عدالت کشور
مدیر عامل متروی
مشاور ارشد آقای لاریجانی در مجلس
....
اگر بشمارم به بیشتر از صد مورد میرسد ولی بخاطر این طرز برخوردها و انتشارات بیمورد و نشدنی منفور یک نفر شده و بعدا در یک شهر ی مثل میانه در مجامع عمومی با آب و تاب و روغن زیاد شروع به یک جانبه صحبت کردن و بی ..... فرد مورد نظر میکند .
حالا که جناب آقای مهندس نایبی این همت را کردن و در این وادی از زن و زندگی و فرزندان و پول خود گذشتن و هفده سال برای یک کتاب و با استفاده از سندهای که برای هر کسی قابل دسترسی نیست این به نظرم کمال حق ناشناسی باشد که اینطور مورد هجمه چه از طرف ارگانهای شهر مان و چه افراد معلوم و الحال و چه از طرف شورای شهر و مخصوصا سرپرست موقت شهردار ی که وابستگیش به یک جناح در شورا شهر معلوم است کمالقدر ناشناسی هست .
جناب آقای نایبی عزیز اینها که بر شما و قلم شیوای شما میتازند و بدونه ذکر نام و پنهان شدن در پشت نام های ساختگی در سایت اکثرا همانهایی هستند که که با شما سلام و علیک دارند ودر محفل رونمایی از کتاب شما شرکت داشتن من بعنوان یک همشهری از این گونه برخورد مصلحت اندیشانه واقعا شرم دارم همان گونه که عطار فرموده
من ظاهر نیستی و هستی دانم
من فراز و پستی هر چیز دانم
با این همه از دانش خود شرمم باد
در مرتبه ای ورای هستی دانم

۹۷/۳/۴ ۱۶:۰۵

لطفا فقط 1 مورد از کارهای بزرگ یا حتی متوسط اینها را نام ببرید.

۹۷/۳/۴ ۱۶:۰۴

تکرار حرفهای بنده است و جای مجادله نیست. مبدّل متعفن ترین مایع به یک انسان میتواند مبدّل عصا یا سنگ یا حتی هیچ به انسان و حیوان باشد. لطفا نوشته بنده را بدون سراسیمگی و جبهه گیری بخوانید تا باعث طولانی و طولائی بحث نگردد.

۹۷/۳/۴ ۱۵:۲۰

اگه میر بمعنی سید نیست چرا میر حسین موسوی شال سبز ب گردن مینداخت و تبلیغ سید بودنشو میکرد سال88

۹۷/۳/۴ ۱۵:۱۸

آیا ممکن است عصای چوبی و خشک و نه چندان بزرگ به اژدهایی بزرگ تبدیل شود و طنابهای مارنمای ساحران فرعون را بخورد و دوباره عصا گردد؟؟ قرآن نوشته که اتفاق افتاد همان قرآنی که به معجزه بودنش همگی اعتراف داریم پس نقش در پرده هم میتواند به اذن پروردگار به چنین موجود واقعی تبدیل ودوباره به پرده برگردد مانند عصای حضرت موسی ع. درخت نیز حرکتش با رانش زمین ممکن است مثل همان سونامی ای که گفتید پس محال غیر ممکن نیست (البته من این مطالب سونامی و حرکت نداشتن درخت را که نوشتید متقن نمیپندارم و دلیلی بر امکان حدوث اعجاز بشکل عمومی توسط همه انسانها اعتقاد ندارم) البته نمیدانم چطور سونامی ای بوده که آب به دو سمت مخالف بالا رفته و ایستاده این را نیز شاید قواعد فیزیک شما بتواند برایمان حل کند. بسیاری از قوانین فیزیک و شیمی و سایر علوم در همین دهه های اخیر باطل شده و تغییر داده شده اند توسط همین دانشمندان .بهتر است به نظریه نیوتن در رابطه با صحت معراج رسول اکرم ص هم نگاهی انداخته شود تا ببینیم دانشمندانی چون او چه برداشتی دارند.البته نه برای تائید بلکه برای افرادی که دائمن با قواعد اینچنینی فرمایش میکنند.

۹۷/۳/۴ ۱۵:۰۳

کاربر گرامی اگر از محاوره امام حسین ع و اجنه و ریز حوادث کربلا سخنی گفته شده توسط ائمه معصوممان بعد از واقعه عاشورا آن مطالب بیان شده(برای حفظ دقیق این حادثه مهم و سرنوشت ساز در اسلام) که در جای خود ثبت وضبط است منتها اگر برخی بنا به دلایلی آن را نیز منکر نگردند .با این اوصاف کمی بی دقتی میتواند بسیاری از شبهات را بذهن شریف بسیاری سرازیر کند .همین است که دیوار دین کوتاه شده و براحتی شبهه انداخته میشود ولی دلایل محکم پذیرفته نمیشود . در عالَمِ واقع، آنقدر کرامات بزرگان زیادست که چندان نیازی به گفتن نیست و هر فرد علاقمندی میتواند با کمی زحمت انها را پیدا کند و ببیند

۹۷/۳/۴ ۱۴:۵۳

پاسختان را دادم .زیرا در فارسی حرف همزه نداریم و همزه مخصوص زبان عربیست لذا اگر هم نائبی نوشته بشه همان نایبی صحیح است و خوانده میشود.

۹۷/۳/۴ ۱۴:۵۲

باسلام.

این بحث ، موضوع ما را به مسیری دیگر برد و دوست ندارم این بحث را ادامه دهم چرا که برداشتهای ناصحیح و ناصواب از آن خواهد شد. در همین کامنت شما چند مورد برداشت ناراست از حرفهای من شده است. اجمالاً جمع بندی میکنم به امید بسته شدن این بحث:

در فلسفه برخلاف لغتنامه ها، "محال" را به معنای "غیرممکن" نمی دانند بلکه به دو قسمت "محال ممکن" و "محال غیرممکن" تقسیم میکنند.

آیا ممکن است یک شبه ، دریای خزر خشک شود؟ محال است. اما محال ممکن نه محال غیرممکن. بعید نیست حفره زمینی ایجاد شود یا تابش ذره بینی اتفاق بیافتد و دقیقا محل خزر را تبخیر کند. اما آیا ممکن است کره زمین در یک تخم مرغ جا شود؟ محال است از نوع محال غیرممکن. 

معجزات پیامبران از نوع محال ممکن بوده است. آیا امکان دارد شرایط سونامی در رود نیل اتفاق بیافتد و برای یک دقیقه رود نیل موج معکوس بگیرد تا اصحاب موسای نبی از آن عبور کنند و دوباره به شرایط عادی برگردد؟ محال است اما محال ممکن.

آیا ممکن است عیسای نبی مرده ظاهری(با دانش پزشکی) یا حتی مرده واقعی(به اذن الهی) زنده کند؟ محال است اما محال ممکن.

اما آیا ممکن است حرکت اجرام سماوی که میلیاردها جرم همگی با وابستگی به هم در تعادل هستند برهم بخورد و کره زمین یک دفعه برعکس بچرخد تا امیرالمؤمنین سلام الله علیه نمازش قضا نشود، محال غیرممکن است. حتی خداوند هم بخواهد این کار را بکند باید به معنای قیامت و برهم ریختن هستی باشد مانند همان شق القمر یا نشانه هایی که در سوره قیامت یا تکویر ذکر شده است.

آیا ممکن است یک نقاشی شیر از روی تابلو به زمین بیآید و یکی را بخورد و دوباره برگردد و نقاشی شود؟ آیا ممکن است درخت مثل حیوان حرکت کند؟

اخیراً از ارسطو در کتاب ارگنون خواندم که هر قدمی که به سمت علم برداشته می شود از جهل و باور به ماوراء کاسته میشود. مثال میآورد که زمانی با هر زلزله یا آتشفشان یا طوفان، انسانها خیال میکردند موجودات ماوراء طبیعی قصد آزار انسانها را دارند اما به مرور زمان فهمیدند که این مسائل کاملا یک حرکت فیزیکی است. در آینده نیز بسیاری از باورهای ماورائی ما به باورهای طبیعی تبدیل خواهند شد.

اگر قرار باشد اینها معجزه باشند، باید مرتاضان هندی میلیونها مقلد داشته باشند. معجزه پیامبر ما در همین رفتار و گفتار طبّی، بهداشتی، آداب، اخلاق و ... است. هر منع و هر ترغیبی در دین دارای فلسفه جسمی یا روحی است که اکنون منطبق بر علم است از خوردن و خوابیدن یا خواندن و سفر کردن.

و اما در مورد معراج پیامبر ما محمد مصطفی علیه آلاف سلام و تکه تکه کردن گوشت پرنده توسط ابراهیم نبی سلام الله علیه، اینها معجزه پیامبران بر بندگان نیست بلکه معجزه خداوند بر پیامبران است. خداوند برای پیامبر خود هر اعجازی را میتواند نمایش دهد. آن خدایی که از مایع متعفن و منزجر میتواند انسان را خلق کند، آیا نمیتواند ذرات متلاشی حیوان را بهم بچسباند؟ اصلا آیا نمیتواند یک تکه سنگ را به انسان تبدیل کند؟ مگر همان انسان ابتدا یک مایع بی ارزش متعفن نبود؟ مگر یکی از پیامبران پنچگانه تاریخ از هیچ متولد نشد؟

 

۹۷/۳/۴ ۱۳:۴۱

آقای نائبی پیامبران معجزاتی داشتند که فراتر از قدرت بشری بوده. این مساله رو تمام ادیان می پذیرند تعجب می کنم شما رد می کنید و می گویید معجزات رویدادهای طبیعی هستند ولی بشر ساده قادر به انجام آن نبود. معجزه ها توسط قدرت الهی بوده وگرنه الان بعد از 3500 سال که از زمان حضرت موسی می گذرد چه کسی می تواند نیل را به دو نیم کند؟

آیا معراج پیامبر با قدرت بشری قابل اجراست یا آن را رد می کنید؟

آیا تکه تکه کردن پرنده توسط ابراهیم سپس جمع کردن آنها به اذن خدا را رد می کنید؟

۹۷/۳/۴ ۱۲:۳۶

کارمند ثبت احوال بی سواد بود خودت که ماشالله باسوادی چرا در عرض یک ساعت یکبار نائبی می نویسی یکبار نایبی؟ به هر حال شناسنامه ات یک چیز استو شناسنامه را که نمی شود عوض کرد؟

۹۷/۳/۴ ۱۲:۳۳

خوش به حال مسئولین با کفایت میانه که با این کامنتها تمامی ذهن ها متوجه جایی دیگر شد. من فقط مانده ام این مسئولین کارهای بزرگ را چطوری هدایت می کنند؟ اگر قرار باشد چنین شهرداری یا چنین فرمانداری یک زیرگذر یا یک طرح بزرگ بزنند چه می شود؟

۹۷/۳/۴ ۱۰:۵۲

لطفا این بحث تمام کنید از این خرافه پروی و تبلیغ ان هزاران فتنه خوابیده و ایجاد هزاران فرقه.
ان شیخ ان روستا هم خودتان ندیده اید بعد شنیده اید .اما تبلیغ میکنید.
گاهی وقت ها از عشق زیاد به امامان سواستفاده میشود .نمونه مداحان که کوچکترین جزییات و حرف های امام حسین در کربلا میگویند گویی یک دوربین هندیکم برداشتند 24 ساعته از امام فیلم میگرفتند و مستند میگرفتند حتی گفتگوی امام در خلوت با اجنه را هم میگویند! امام برای مبارزه با دروغ رفت مبارزه ریا کاری ،ظلم رفت .
حال همان مداح میبینی با یک کار زشت ،دید مردم به دین خراب میکند. دروغ هم میگوید.
کمی فکر و تعقل هم خوب هست. متاسفانه تحریف و دروغگویی محل دکان تجارت برای عده ای شده درامد دارند.انهم به بهای سست کردن اعتقادات مردم به دین. تاچیزی مطمئن نشده ایم نباید انرا نشر بدهیم چون خودمان هم در گناه ان شریک میشویم. دراما انحراف خلق مقصر میشوید

۹۷/۳/۴ ۰۳:۲۲

بنده طبق آیات قرآن کریم و روایات معتبر و نوشته های افراد شاهد در ماجرا در مورد معجزات انبیاء الهی و کرامات ائمه بزرگوارمان (ع) صحت حدوث مطالبم را نوشتم منتها بدلیل مناسب نبودن موقعیت بحثهای دقیق و کافی برای گفتگو درمورد این مطالب مجالی مفصل میطلبد تا اثبات فلسفی نیز به آن اضافه گردد که امکان وقوع چقدر میتواند صحیح باشد و اینجاست که تفاوت دیدگاه فیزیکی و متا فیزیکی بیشتر روشن میکند که معجزه چیست و کرامت به چه معنی میباشد در غیر اینصورت تمام معجزات میتواند با تشکیک فیزیکی همراه گردد مانند شکافتن رود نیل برای حضرت موسی ع و قومش . در رابطه با بحث شیر منقوش در پرده بعید نیست درباره چند امام اتفاق افتاده باشد مهم وقوع حتمی آنست نه تعداد آن که تعدد اتفاق هم ،خود مقوِّمِ آنست نه کذبِ آن.(دلایل مفصل در بحث تاریخ روایت و حدیث شناسی وشرایط آن زمان و ... بررسی میشود) شما بدقت تاریخ را مطالعه بفرمائید تا ببینید در منزل حضرت صادق ع پرده هایی مُنَقَّش به تصاویر پرندگان بشکل سوزن دوزی موجود بوده و راوی در این باره از حضرت سوالاتی میپرسد لذا بحث فرش و ... را مطرح کردن به حاشیه راندن اصل ماجراست و چندان مهم نیست که فرش بوده یا پرده . و در پایان باید نوشت اگر آهوانی برای خدمت به بنده صالحی رام شوند حتی یک روزش هم کرامت است تا چه برسد به سه ماه (که البته با لبنیات و فرآورده های آن نیز میتوان بقیه ماهها نیز ارتزاق کرد...)

۹۷/۳/۴ ۰۳:۰۲

نایبی و نائبی یکی هست لکن بخاطر خطای نوشتاری توسط کارمند اداره ثبت احوال محترم ، نصفشان نائبی شده اند و نصفشان نایبی.

۹۷/۳/۴ ۰۲:۲۸

اگر به کرامت سید قایل باشیم دیگر نمی گوییم بطورطبیعی آهو سه ماه درسال شیر می دهد بلکه اینکه آهو در غیر زمان شیر دادن طبیعی هم شیر بدهد خودش کرامتی است کرامت یعنی انجام کار غیر طبیعی
در مورد شیر منقوش برپارچه هم احتمالا عکس شیر روی آن بعدا کشیده شده بود بر روایت هم که نمیتوان ایراد وارد کرد شاید به سند روایت بتوان ایراد وارد کرد اما به روایت سند دار نه

۹۷/۳/۴ ۰۰:۵۳

کل حزب بما لدیهم فرحون
هرگروهی به آنچه باور دارند دلخوشند

۹۷/۳/۴ ۰۰:۲۷

در مورد زنده شدن شیر منقوش به امر امام :
این داستان برای امام رضا علیه السلام در کتاب عیون اخبار الرضا و پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم در کتاب منتهی الآمال نقل شده است. به نظر شما تکرار این داستان در مورد دو امام و چه بسا سایر امامان در کتاب های دیگر عجیب نیست. همچنین بنده تحقیق کرده ام در دوره خلفای بنی عباس فناوری پارچه بافی انقدر پیشرفته نبوده که بتواند نقش شیر را روی پارچه ببافند. حتی همین الان هم چنین کاری تقریبا غیر ممکن است. شاید عکس شیر روی فرش بافته شده بوده و از این بابت ایراد به روایت وارد است که به جای فرش پارچه روایت شده. هچنین آهو سه ماه در سال شیر میدهد . این سوال پیش میاید که سید باکرامت روستای دریندریق 9 ماه بقیه سال را چگونه ارتزاق میکرده است؟

۹۷/۳/۳ ۲۳:۵۳

بله خطا از من بود. کامنت یک نفر مهمان را تصور کردم نوشته شماست.

۹۷/۳/۳ ۲۳:۴۹

بنده اسم ننوشته ام بلکه ریپلای زده ام. الآن در این مطلب دو نفر با اسم "حسین نایبی" و "حسین نائبی" بحث میکنند و من نمیدانم یکی اند یا جدایند؟ شما اگر در پاسخ های من روی اسم مورد نظر (مثلاً حسین نائبی) کلیک کنید، به کامنت مذکور خواهد رفت.

۹۷/۳/۳ ۱۸:۳۸

مطمئن هستم هر چقدر استدلال بشنوید، حق را نخواهید پذیرفت. برای اینکه استدلال های آقای نائبی (محمد صادق) علمی و با برهان است ولی شما فقط به حدیث و روایت اشاره می کنید که خود آنها محل تردید است.

۹۷/۳/۳ ۱۷:۲۴

لطفاً در پاسخهای خود نام هر کاربری که پاسخش را میدهید بطور صحیح بنویسید این برای دومین بار است که بجای جواب دادن به کاربر میهمان ، خطاب به من جواب میدهید که اخلاقاً خوب نیست . من در مورد حرکت اجسام و امثالهم سوره إسرا در قرآن مجید را کافی میدانم ...

۹۷/۳/۳ ۱۷:۱۹

بنده مشتاقم راست را بشنوم و بگویم . از هویت جنابعالی نیز شناختی حاصل کنم . باتشکر

۹۷/۳/۳ ۱۷:۱۸

میر بمفهوم همان سیدِ عربی است در محاورات عامیانه و بومی خودمان و برای اولاد سادات اطلاق میشود حال اگر بغیر از سادات هم میر میگویید آن بحث دیگریست . ایشان سید بوده اند و بین مردم به میر ، مشهور.

۹۷/۳/۳ ۱۷:۰۲

من چنین جمله ای در کامنتهای خود در مورد اختر شناسان ننوشته ام لطفاً در استنادات و جملاتتان بیشتر دقت نمائید . جملات من همگی در معرض دید همه خواننده های محترم میباشد.آن جملهء یک کاربر میهمان هست نه من.

۹۷/۳/۳ ۱۶:۵۶

این بحثی که از کامنت آقای حسین نایبی شروع شد ابتدا بیان وقوع یک کرامت در روستای درین دره بود که با جواب آقای محمدصادق نایبی و بنده با نام کاربرمهمان ودیگر دوستان سر از کجاها که در نیاورد !شاید مقدر چنین بوده درکل اگر بخواهیم جمع بندی از این مطالب داشته باشم باید عرض کنم ۱. وقوع کرامت ومعجزه از لحاظ دینی امکانپذیر است ودر جای خود لازم بوده است که باذن الهی این امور حادث شده است ۲. دکانداری از کرامات و سواستفاده از مسایل دینی مذموم است اما وقتی کسی حقیقتا ولی الهی باشد خود می داند کجا چکار کند ۳. در زمانی که انواع تشکیک ها به مبانی دینی جهت تردید افکنی و سست کردن پایه اعتقادی مردم با روشهای ساحرانه وجادوانه جدید ازجمله نسبی گرایی وپلورالیسم دینی ونیز تبلیغات اغواگرانه فراوان وجود دارد بحث کشف وکرامت ومعجزه ونظایر آن حداقل از لحاظ اثبات نظری وتئوری اهمیت بالایی دارد وباطل السحر بزرگی است ۴. هسته مرکزی دین همان بعد معرفتی آن است توجه فراوان به حواشی و عدم رعایت اولویت بندی در معرفی دین را در سطحی نگریهایی که در جامعه شاهد آن هستیم پاسخ می گیریم اگر سالیانی سال در صدا وسیما فقط یک مبلغ به بیان مسایل وضو مطهرات واحکام نمی پرداخت واز لب لباب دین نیز بقدر لازم سخن می گفت امروز شاهد برخی سوتفاهمات نمی شدیم البته دراین زمینه بیداری حاصل شده اما ایام زیادی را از دست داده ایم که جبران آن تا حدود زیادی مشکل بنظر می رسد

۹۷/۳/۳ ۱۴:۳۱

نویسنده محترم در جایی مرتکب خطا شده و به جای میر از لفظ سید استفاده کرده اند. ایشان مرقوم فرموده اند:

در رابطه با روستای درین دره وجود یک باب حسینیه نوساخته و مقبره سیدی با کرامت از اولاد پاک ائمه در این روستا نوشته نشده (که بنا به نقل کهنسالان روستا که زنده اند گاهی آهوان دشت خود به حیاط این سید پاک آمده وشیرشان توسط وی دوشیده وتنها از اینراه ارتزاق میکرده و نیز مساله بارش باران بمدت سه شبانه روز در منطقه بعد از خشکسالی سنگین با دعا و توسلات وی صورت گرفته است . هم اکنون نوادگان ایشان ساکن در همین روستا میباشند)
اگر منظور ایشان دو برادر به نام های میر بابا و میر آقا بوده است باید خاطر نشان ساخت که ایشان میر بوده اند و نه سید . این دو بار معنایی و انتسابی متفاوتی دارند.

۹۷/۳/۳ ۱۳:۰۷

جناب نایبی با تایید حرف شما حتی امروزه روایات نقل طبری هم بعضی هایش با قیاس به جعلی بودن پی بردند نمونه طبری خود صد سال بعد میزیسته است. مثل اینکه ما راوی زمان قاجار باشیم در حالیکه ندیده ایم .
من خودم با چند تن از استادان علوم دینی صحبت کردم روایاتی که افراد در زمان حیات خود دیده نگاشته اند از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است. فردی مثل کعب الاحبار انقدر روایات جعلی اورده بود که ابوسفیان اثبات میکرد خلیفه مسلمین هست! معاویه یزید هم امیر مومنان هستند. حضرت علی و پسرانش همان مشرکان هستند طوری وارونه جلوه داده بود که مردم از نماز خواندن امام حسین تعجب میکردند.
بعضی از حکومت های ظالم از رواج خرافه و دروغ و اکاذیب نفع داشتند متاسفانه روایات جعلی هم وارد کردند

۹۷/۳/۳ ۱۳:۰۱

جناب نایبی من حرف شما قبول دارم.
اعتقادی که با خرافه بیاید با خرافه هم میرود.
پیامبر اسلام برای هدایت بشریت بسوی صلح و صفا و بسوی خدا دعوت کرد.
زمان جاهلیت اعراب فقط 12 نوع ازدواج داشتند. زنان هم معاوضه میکردند. مهمان می امد زن خود را پیشکش مهمان میکردند. دختران زنده به گور میکردند. سر اب خوردن شتر دو قبیله ده ها سال صدها نفر هم میکشتند چنان فسادی در بین اینان بود.

دقت کنیم معجزه همیشه با درخواست پیامبر بوده اما خداوند انرا انجام میداده . حتی حضرت عیسی، هم از خدا درخواست میکرده ،خداوند اجابت میکرده است. حال بگذریم متاسفانه توجه زیاد به معجزه و گاه خرافه باعث شد بعضی مردم ساده عیسی به اشتباه پسر خدا بنامند .برای خدا شریک بگیرند. مسیحیان اعتقاد تثلیث سه خدایی دارند .
یعنی حضرت عیسی چه اورد و مردم ساده دل به اندازه عقل خود چه تلقیاتی کردند!!
همین الان ما برنامه ای مستند بنام ابر قهرمانان داریم در امریکا ،فرد عادیست اما پوست بدنش دمای روغن هزار درجه تحمل میکند.دویست کیلو سنگ تحمل میکند، فرد دیگری توی اب منفی چهل میرود. اما دلیل بر کرامت داشتن و برگزیده بودن انها نیست.

متاسفانه توجه زیاد به معجزه و خرافه و صوفی گری عزلت نشینی و جهاد و انتحاری اینها بیشتر از سوی غربی ها و اروپاییان برای تفرقه بین مسلمانان ترویج میکردند. اینان دین را به مثابه یک مهندسی اعتقادی میدانستند .متاسفانه با سواستفاده از همین فتنه فراهم اوردند ،مثلا از باب اعتقاد به مهدویت و منجی ،فرق ضاله زیادی مثل بهاییت را ترویج دادند.
متاسفانه احمدی نژاد هم با شعار ساخت قدمگاه برای امام زمان بیشتر به این مشکلات دامن میزد.
البته اینها مطالعات کامل جامعه شناسی میخواهد مردم نیاز معنویت دارند اما گاهی سواستفاده های در تاریخ از این موارد کرامات و معجزات و خرافات شده . انحرافات عظیم اورده تا جاییکه فرد ابتدا خود نایب امام زمان معرفی کرده بعد ادعای پیامبری کرده آخر هم گفته خداست!
مهم است ما به فطرت های خود برگردیم چیزی که پیامبران ما را دعوت میکردند. همان راستگویی ،درستکاری ،تقوا ، امانت داری، ایمان ،زیبایی شناسی است.چیز زیادی نبوده ،ما شکافتن سیارات برای ایمان به خدا میخواهیم
بنی اسراییل با هزاران معجزه باز هدایت نشدند تا جایی که ضرب المثل شده است. هر روز دنبال یک معجزه از موسی بودند اما دیدن گوساله سامری همه معجزات فراموش کردند گوساله پرست شدند! بهمین دلیل معجزه واقعی پیامبر اسلام همان قران بود یعنی برنامه ای برای هدایت اخلاقی و معرفتی بشر.

حتی در زمان مرگ پسر پیامبر خورشید گرفتگی میشود مردم انرا بعلت مرگ پسر پیامبر میدانستند پیامبر خود انهارا دعوا کرد. این پدیده طبیعی و از نشانه ها نظم الهی است نماز ایات گذاشتند.مگرنه مردم انرا هم تلقی اشتباه میکردن

۹۷/۳/۳ ۱۲:۱۳

بعد از 1500 سال بجای اینکه اسلام را به یک غیرمسلمان به این صورت معرفی کنیم که: پیامبری داشتیم که تعادل اجرام سماوی را برهم میزد، و متعاقباً دنبال اثبات و رد آن باشیم، میگوییم: پیامبر اسلام، پیامبر رحمت بود. از جنگ و خونریزی پرهیز داشت. از حسد و دروغ و تهمت منع میکرد. برای کوچکترین مسائل زندگی از خوردن و خوابیدن تا آرایش و پیرایش، دستورات بهداشتی دارد که بعد از 1500 سال بسیاری از آنها تحت تحقیق محققین است. آداب مذهبی این پیامبر رحمت از روزه تا نماز جماعت، هر یک دارای فلسفه و دلیل است.

۹۷/۳/۳ ۱۲:۰۷

گفتید: "به تازگی اخترشناسان با توجه به بررسی سوابق کره ماه دریافتند در تاریخی که این معجزه رخ داده بواقع ماه به دونیم شده است" برای همین استناد به اخترشناسان غربی کردم که این موضوع رد شده است وگرنه اگر به مفسران اسلامی استناد میکردید میگفتم: مفسران بزرگی مانند حسن بصری یا عطاء خراسانی که تنها 100 سال با پیامبر اسلام فاصله داشتند، شق القمر را مخصوص روز قیامت میدانند. علامه فضل الله نیز آیه "اِقْتَربَتِ الساعَةُ وَ انْشَقَّ القَمَرُ" را برای روز قیامت میداند.

اگر داشتن اطلاعات مذهبی برای چنین برداشت هایی، اصل و لازم است، چطور داشتن اطلاعات علمی لازم نیست؟ چطور وقتی میگوییم: پیامبر اسلام به خورشید دستور داد به قبل از غروب برگردد یا شیخ محمود شبستری نابغه قرن هفتم نمی افتد که میگوید:

دل یک ذره را برگیری از جای

خلل یابد همه عالم سراپای

چطور در حرکت پیوسته بیضوری کرات آسمانی که تعادل دورترین سیاره نیز به تعادل دیگری وابسته است، میتوان پذیرفت که کره زمین ترمز کند به صفر برسد و در حرکت خلاف برگردد و دوباره به صفر برسد و ب حرکت اصلی ادامه دهد. چنین چیزهایی "محال غیرممکن" است و به اعتقاد من با هزار تا از این خرق عادت، نمیشد عرب را به باور رسانید. اگر با چنین چیزهایی ایمان پیدا شود، مرتاضان هندی باید صدها هزار مقلد داشته باشند.

۹۷/۳/۳ ۰۴:۰۸

جز راست نبایدگفت
هر راست نشاید گفت

۹۷/۳/۳ ۰۱:۴۷

خداوند متعال برای اثبات حقیقی بودن و صدق فرستاده اش از مدّعیان دروغینِ پیامبری، به ایشان معجزه عطا کرده ، نه برای ترساندن مردم و اعتقاد از روی ترس به خدا و نبی الهی و این یک روش کاملا درست برای اثبات حقیقت خدا و پیام آوران اوست تا راه برای دکان داران دروغین بسته شود مثل مسیلمه کذّاب و ...
و این دانش وکرامات الهی بعد از حضرت به جانشینش علی ع منتقل گردیده و صدها کرامتی که از حضرات معصومین ع و پاکان روزگار دیده شده و میشود ناشی از همان لطف ویژه حضرت حق بر انسانهای پاک میباشد بطور نمونه کربلایی کاظم بیسواد که حافظ کل قرآن گشت.

۹۷/۳/۳ ۰۱:۲۴

در اموردینی چه اعتقادی و چه اخلاق و احکام و معجزات انبیاء عظام و کرامات اولیاء خدا اظهار نظر باید توسط علمای متخصصی که در این رابطه تحقیقات وسیعی کرده اندصورت گیرد و همگی برای مطالعه این امر تخصصی به این کتابها مراجعه کنیم نه نظرات غربیان دین ستیز و هر شخصی در حیطه تخصص خویش به اظهار نظر بپردازد جای تاسف اینجاست که دیوار دین آنقدر کوتاه شده که براحتی برخی معجزات(عجز بشر از انجامش بغیر از پیامبران آن هم توسط تائید الهی) به صراحت رد میشود و به یکی از معجزات حضرت پیامبر اکرم (ص) دائما اشاره میشود که اخلاق معجزه ایشان بوده و قرآن کریم. شما که برای اثبات وجود عالمانی در صده های قبل به اقوال متواتر استناد میکنید و کتبی که نوشته شده . در رابطه با تواتر در رویت شق القمر و امثالهم چرا به کتب مستند و شواهدی که ثبت شده مراجعه نمیکنید .بر فرض حضرت عیسی (ع) مرده ای را زنده نکرده و قلب آن شخص نایستاده بوده آیا طبق کتب و نقل تاریخی سام ابن نوح را که بیش از 5هزار سال قبل از عیسی ع میزیسته را زنده نفرمود که موی سر سام از ترس قیامت بودن این اتفاق سفید شده بود. اینها برای رد نظراتی است که خدای تعالی میدانسته در آخرالزمان جهت رد معجزه احیای اموات که قرآن نیز فرموده (یحیی الموتی باذنی) عیسی ع اموات را باذن خدا زنده میکرد که لفظ موتی دلالت بر میت دارد و نه احیا که از قران محال است برای زنده ای که نمرده لفظ موتی بکار برد و صدها نمونه دیگر مثل عُزیر نبی که صد سال خوابید و الاغش پوسیده بود و پیش چشمش زنده شد (به بیان همان قرآن که همه آن را معجزه میدانیم)آیا میتوان اینها را به صِرف رد کردن یک فضانورد که چه بسا برای از بین بردن تاریخ معجزات از طرف اسلام ستیزان اجیر شده اند باطل و خرافه دانست !!! ایا بهتر نیست در امر دین بیشتر تحقیق و تدقیق و پرسش از علمای صاحب نظر صورت گیرد تا در صورت واقع شدن مرتکب رد معجزه نشویم .البته این نیز در تاریخ ذکر شده که مشرکین شبه جزیره بعد از مشاهده معجزات نبوی(ص) باز در توهین و تشکیک نسبت به ایشان کوتاهی نمیکردند و حضرت را به سحر وجادو ، دوباره متهم میکردند...که این از خصائص منکرین بوده است.

۹۷/۳/۲ ۱۸:۴۳

متن شما را خواندم. جای تاسف زیادی دارد. به نظر من یک دلیلش نداشتن فرماندار هست که شهر بلا تکلیفه. دومین دلیلش هم کوچکی شهره. هرچه شهری کوچکتر باشه تنگ نظری بیشتر میشه چه مردمش چه مسولینش

۹۷/۳/۲ ۱۳:۵۶

خداوند برای هدایت بشر التماس نکرده است. دست به قدرت های ماورایی نزده است. پیامبرانی فرستاده از جنس خودشان، از بین خودشان، با همان آداب و رفتار قبیله ای. مثل آنان خورده و خوابیده. تا اتمام حجت کند و در روز حساب، از بشر نشنود که: من نمیدانستم!

معجزه ها، کارهای "محال ممکن" است. "محال" برای بشر عامی و "ممکن" برای بشر خاص مانند رسولان. اما معجزه ها نمیتوانند "محال غیرممکن" باشند مانند برگشتن خورشید به قبل از غروب! با اینها نمیتوان مردم عنادورز یا جاهل را به باور رسانید بلکه با اخلاق کریمه میتوان دلها را تسخیر کرد.

بنده چند سال پیش در مالزی ، در شرقی ترین نقطه کره خالی با دیدن فوج جمعیت سیاه چرده و مالایی مسلمان در صفوف به هم فشرده مسجدشان، ناخودآگاه به عظمت پیامبر اسلام پی بردم که این مالایی، شیفته اخلاق ممتاز پیامبر اسلام شده است نه شقّه کردن کره ماه که محال غیرممکن است.

توصیه ای دارم: آنهایی که برای اثبات دین اسلام، متوسل به ابزار مافوق بشری مانند حرکت درخت، برگشتن خورشید و ... میشوند در آینده با رد علمی این مسائل، به اعتقادات مردم ساده ضربه میزنند. مثلاً چند دهه قبل با تسخیر کره ماه توسط بشر، تحقیقات ناسا منتشر شد که هرگز روی کره ماه خطی به عنوان شکاف و شقّه وجود نداشته است. حال آن مسلمان ساده که اسلام را بر همین اساس پذیرفته است، در دین تردید میکند و من و شما در این تلقین و تعلیم اشتباه مقصریم.

۹۷/۳/۲ ۱۲:۴۴

بفرض اخترشناسان شق القمر راتایید نکنند و مفسران هم آنرا مربوط به قیامت بدانند باز آن قدر معجزه رخ داده ودر قرآن وروایات سند محکم برایش وجود دارد که جای انکار نیست
قرآن خود بتنهایی معجزه است نحوه نگارش واسلوب بیان ومعانی و... که در آن وجود دارد هرچند پیامبر اکرم هم اخلاقش را درجایی ذکر نشده معجزه باشد اما اخلاق وی را خداوند عظیم دانسته " انک لعلی خلق عظیم " در این مساله حرفی نیست
اما اینکه معجزه کار غیر علمی نیست وبراساس اصول علمی اتفاق می افتد صحیح بنظر نمی رسد چون شانیت واهمیت معجزه به این است که ورای اصول علمی متعارف و حتی غیرمتعارف باشد وقتی کاری وامری مطابق اصول علمی باشد دیگر اتفاق خاصی رخ نداده و کاری کاملا عادی است واهمیتی ندارد معجزه وکرامت برای این اتفاق می افتد که بیان کند صاحب معجزه وکرامت ارتباط خاصی با آفریننده هستی دارد ومشروعیت جایگاه پیامبری و مقبولیتش نزد خداوندرا اثبات کند و تردیدها را بزداید ومعمولا در آخرین مرحله از رسالت پیامبری بعد از آنکه همه روشهای دیگر نتیجه بخش نمی شود اتفاق می افتد

۹۷/۳/۲ ۱۰:۱۲

کدام اخترشناس چنین ادعایی کرده است که کره ماه که درونش سرشار از گدازه های هزاران درجه ای است دو نیم شد و مواد مذاب و آب و گاز آن متلاشی نشد و دوباره به هم دوخته شد؟ مفسران قرآن روی این ادعا اختلاف نظر دارند و بعضی از آنها, شق القمر را مخصوص قیامت میدانند.

سوق دادن پیامبر اخلاق به سمت انجام معجزات غیرعلمی, یعنی انحراف در ذهن مسلمانها و انسانها. 

اجازه دهید مثالی برایتان بزنم: شما فقط 1 اخلاق ناپسند از خانواده یا همکار را تغییر دهید. مثلا بگویید: سرخ کردنی نخورید. سالها این حرف را تکرار کنید. ببینید واقعا تاثیری دارد؟ خب! شما که 1500 سال بعد از پیامبر نمیتوانید 1 اخلاق از نزدیکترین افراد خانواده را اصلاح کنید, ببینید پیغمبر اسلام چطور تمامی رفتارها و باورهای حجم وسیعی از دنیا را دیگرگون و زیر و زبر کرد. از شرقی ترین کشورهای شرق عالم تا غربی ترینشان.

اگر دقت فرمایید اعجاز حضرت خاتم این بود. 

۹۷/۳/۲ ۱۰:۰۴

معجزه پیامبران خصوصا خاتم پیامبران, مکارم اخلاق بود نه انجام کارهای خارق عادت. آنان با مکارم اخلاقی, دلها و عقلها را تسخیر کردند و کاخ پادشاهان را لرزاندند. معجزه پیغمبر اسلام, قرآن است که چه از منظر محتوا و چه از منظر ادبی, ریاضی, فیزیکی و ... مثال ندارد. 

۹۷/۳/۲ ۰۴:۲۳

صدور معجزه وکرامت از سوی معصومین واولیا کاملا براساس منطق عقلانی است که وقوع آن را توجیه می کند واینکه عده ای با کشف وکرامات دکانداری کنند از منظر دینی مذموم است بقول حافظ

صوفی نهاد دام وسرحقه باز کرد
بنیادمکر با فلک حقه باز کرد
بازی چرخ بشکندش بیضه درکلاه
زیرا که عرض شعبده با کردگار کرد

علمای ربانی معاصر همواره توصیه می کنند افراد تکالیف دینی خود را انجام دهند و دلخوش به کشف وکرامات نباشند وعمر خود را در این راه تلف نکنند اما اگر درجایی کرامتی از عارفی هم صادر شد حتما علتی داشته

هرچه آن خسروکند شیرین بود

سحر وجادو تنها آن نبوده که ساحران وسامری در مقابل حضرت موسی کردند و وی مجبور به آشکار کردن معجزات خود شد بلکه امروزه هم انواع سحر وجادو بویژه با تبلیغات گوناگون راشاهدیم ببینید افزایش میزان فیلمها و انیمیشنهای تخیلی را آیت الله جوادی توصیه می کنند زیاد فیلمهای تخیلی نبینید بی گمان اینها برنامه ریزی شده است واز لحاظ روانشناسی رفته رفته صلابت فکر را از انسان زایل می کند و قوه تخیل را بیش از اندازه بر می انگیزد وبا مدیریتی که رسانه های غربی دارند درجهت منافع آنها در بلند مدت سوق میدهند چنین جاهایی است که به یاد شعر حافظ می افتیم که می گوید

کرشمه ای کن وبازار ساحری بشکن
به غمزه رونق وآیین سامری بشکن

۹۷/۳/۲ ۰۴:۰۰

جناب نایبی اتفاقا در مورد شق القمر که معجزه پیامبر(ص) بود وبه اشاره ایشان ماه به دونیم شد به تازگی اخترشناسان با توجه به بررسی سوابق کره ماه دریافتند در تاریخی که این معجزه رخ داده بواقع ماه به دونیم شده است می توانید در اینترنت سرچ کنید مقصود اینکه این نوع کارها برهم زدن قوانین فیزیک است و اساسا اهمیت آن هم به این علت است ولاغیر و معجزه بواقع امری فرا طبیعی است نه علم درسطح بالا که خداوند انرا به معصومین افاضه کرده باشد البته آن نوع علم هم هبه ای است که خداوند می تواند به بندگان صالحش بدهد می دهد که علم لدنی نام دارد

۹۷/۳/۲ ۰۳:۰۲

جای تعجب است بیان چنین نظری از طرف شما وبا مبانی دینی ما تضاد دارد معجزه وکرامت تصرف در عالم باذن الهی است و آن اندازه معجزه وکرامت در قرآن وروایات ذکر شده که خارج از شماره است واز لحاظ تئوری دینی کاملا اثبات شده است و با مطالعه اندک می توان به حقیقت مساله پی برد منتها نه تنها در چنین موضوعی بلکه در اکثر مسایل دینی علاوه بر تعقل وتجربه باور قلبی لازم است تا انسان به یقین برسد

۹۷/۳/۲ ۰۲:۳۲

حتی آنها نیز دور از عقل است و غالبا تحریف دین است. خداوند پیامبران را از جنس خود انسان مبعوث کرد. میتوانست فرشته یا فراانسانی بفرستد. بارها پیامبران در مقابل معاندین و مخالفین ناله میکنند که: "انا بشر مثلکم". دلیلش این بود که انسانها باید میدیدند که صاحب این اخلاق و تفکر کسی است عین خودشان. لذا کارهای او قابل تقلید و اجراست.

با این مقدمه, چرا خداوند به پیامبران قدرت ماورایی و غیرطبیعی بدهد که انسانها با دیدنش بگویند این که از ما خیلی بالاترست لذا نمیتواند مو به مو آموزه هایش را اجرا کرد. 

لذا معجزات پیامبران همگی ناشی از جهل مردم و دانش بالای پیامبران بوده است که از جانب الله بدانها تلقین شده بود. هیچیک از معجزات پیامبران خارج از طبیعت و روابط فیزیک نبوده و اگر عیسای نبی مرده را زنده میکرده, هر مرده ای نبوده بلکه ضربان قلب داشته. کسی که روابط دینامیکی نجوم را میداند, نمیتواند بپذیرد که پیامبر ما به خورشید دستور داد تا برگردد و امیر مومنان نمازش قضا نشود. این کار یعنی توقف و برگشت حرکت کره زمین و متلاشی شدن تمامی اجرام سماوی براساس قانون تعادل اجرام سماوی نیوتن.

در پایان تاکید میکنم حضرت حق, برای هدایت انسان نه فرستاده ی فراانسانی فرستاد نه برای وحشت یا ترغیب یا قدرتنمایی, معجزات غیرطبیعی به مرسلین داد.

۹۷/۳/۲ ۰۱:۵۷

نشر خرافات عاقبت خوش ندارد داستان های همفری جیکاک بخوانید جاسوس انگلیسی که با حقه های اهنربا چگونه مردم گول میزد.
ماچرا امامان بخاطر اسوه اخلاقی دوستشان داریم .نه معجزات
داستان جالبی هست گویند پیش عارفی رفتند گفتند .


به شیخ ابوسعید ابوالخیر گفتند) " فلان کس بر روی آب می‌رود (راه می‌رود)! گفت: «سهل است (آسان است)! وزغی (قورباغه) و صعوه‌ای (پرنده کوچک آوازخوان) نیز بروی آب می‌رود» گفتند که: «فلانکس در هوا می‌پرد!» گفت: «زغنی (نوعی پرنده از راستهٔ بازهاست) ومگسی در هوا بپرد». گفتند: "فلان کس در یک لحظه از شهری بشهری می‌رود. شیخ گفت: "شیطان نیز در یک‌نفس (یک لحظه) از مشرق بمغرب می‌شود (می‌رود)، این چنین چیزها را بس (بسیار) قیمتی (ارزش) نیست. مرد (انسان واقعی) آن بود (آن کس می‌باشد) که در میان خلق بنشیند و برخیزد وبخسبد (بخوابد) وبا خلق ستدوداد کند (معامله) وبا خلق در آمی‌زد (در ارتباط باشد) ویک لحظه از خدای غافل نباشد.
امامان بخاطر اخلاق و اسوه بودنشان در یاد ماندند .

۹۷/۳/۱ ۲۳:۳۳

برای اثبات کرامات معصومین ع (و نه مرتاضان هندی) در رابطه با حیوانات و درندگان کتُب مفصلی در تاریخ و اصول کافی نوشته شده و ثبت گردیده مثل شیر منقوش در پرده و درنده شدنش به امر حضرت رضا(ع) و آهوی پناهنده به ایشان و یا گنجشکی که از شرِّ مار در لانه اش به دامن او پناه آورد...این کرامات برای انبیا در قرآن نیز بیان شده و برای هر ولی خدا اتفاقش چندان بعید نیست

۹۷/۳/۱ ۲۳:۲۳

وقتی یک نقلی از طریق افراد زنده و موثق و در قید حیاط بطور متواتر نقل میشود دیگر چندان نمیتوان انکار کرد که حیوانات دشت و دمن هم میتوانند برای انسان پاک رام و برای انسان خشن ، خشونت نشان دهند هر چند اهلی هم باشند/ حسینیه روستای درین درق در فاصله ای چند متری و جدا از مسجد و بنام حسینیه بنا شده و الحاق به مسجد نشده وحکم مسجد نداشته ودر واقع صیغه مسجد (بنا ب دلایلی) بر آن خوانده نشده و حسینیه شده است.

۹۷/۳/۱ ۲۱:۳۲

کرامت یعنی همین چیز ناشدنی اتفاق بیافتد در روستای زرده ملک هم نقل است دوبرادر کشاورزبودندیکی زمین زراعی زیاد داشت دیگری کم بعد از برداشت محصول گندم آن را در یک انبار برای زمستان گذرانی نگهداری می کردند برادر کوچکتر که گندمش کم بود خوف آن داشت که گندم ها وسط زمستان تمام شود ولی زمستان تمام شد و مقدار گندم های خودش وبرادرش فرق نکرد به برادر بزرگ جریان را گفت برادرش گفت خب وقتی گندم تو کم می شد من روی گندم هایت از گندم خودم می ریختم برادر کوچکتر گفت خب گندم تو هم کم نشده بزرگتر گفت وقتی من به تو بخشش می کنم خدا هم به من بخشش می کند این ماجرا را بعنوان یک کرامت نقل کرده اند

یا هنگام آبگیری سد آیدوغموش قبر سیدی که در روستای تلوار بود وزیر آب می رفت نبش قبر می کنند تا منتقل کنند به روستای دمیرچی می بینند بعد از دهها سال از دفن او گویا چندساعت پیش دفن کردند وجسد تازه بود برای این سید هم کراماتی نقل کردند البته ممکن است برخی بزرگنمایی کنند اما صدور کراماتی نظیر این مستبعد نیست

۹۷/۳/۱ ۱۳:۰۸

سلام

آن حسینیه جزو مسجد است.

در مورد سید با کرامت، غالباً چنین حرفهایی زائیده تخیل و چشم هم چشمی مردم است. هر کسی میخواهد چیزی بگوید که دیگری نگفته است وگرنه در زمان حیات خود شاید بنا بر اتفاق یک حرفی زده که برای مردم، کرامت بوده است. تاکنون از هیچ امام معصوم یا مرتاض هندی نشنیده ام که آهوان دشت و دمن را تسخیر کرده باشد و آنها خودشان به منزل فرد بیایند تا شیرشان را بدوشد و برود. الآن از گاو میخواهیم شیر بدوشیم ده تا سونجوق می زند چطور آهوی دشت با پای خود برای دوشیدن میآید. کمی به ذهن غریب میآید.

۹۷/۳/۱ ۱۳:۰۳

امیدوارم گلایه ها و انتقادها از مسئولین محترم به یک اندازه متصور نشود:

1 ـ سرپرست محترم فرمانداری علیرغم ابلاغ مجوز، ساعاتی پیش از برگزاری مراسم، مانع از سخنرانی پروفسور دکتر محمدزاده صدیق گردید.

2 ـ سرپرست محترم شهرداری علیرغم دریافت هزینه نصب بنر و ابلاغ مجوز نصب بنر، به فاصله یک روز آنرا پاره کرد و پولش را هم نداد! این کار را فرهنگی ندانست. هرچند اگر فرهنگی هم نبود باید به اندازه مسابقه تخم مرغ، تبلیغات میشد.

3 ـ اداره ارشاد میانه لطف کرده و بدون هزینه سالن ارشاد را در اختیار انجمن قرار داد اما مانع از اجرای یکی از خوانندگان مطرح میانه شد.

4 ـ اداره اماکن میانه و سازمانهای امنیتی و قضایی نهایت همکاری را کردند که جای سپاس دارند.

 

۹۷/۳/۱ ۰۹:۳۸

بسیارسفرباید.....
امیدوارم که بابرگزاری هرچه بیشترمراسمی از این دست درقالب رونمایی،شب شعر،کارگاههای موسیقی مقامی وفولکلورونمایشگاه آثارهنری موضوعی وآزاد،هنرهای تجسمی وخوشنویسی وتذهیب وصنایع دستی و...مراسم نقدادبی وعلمی متون ومقالات وکتب وموسیقی ونمایش آنقدردراین شهررشد کند وتعدادش روز به روز بیشترگردد.تاانشاله مسولین عزیزمان باتمرین وممارست، دربرگزاری مراسمی از این قبیل دست دوستی و یاری ومساعدت بدهند....ازبس که برگزاری این نوع مراسم کمرنگ شده ،دوستان مسول مان شتابزده میشوند وگاها تصمیماتی میگیرند که صدالبته بروفق مرادنیست.تشکرویژه از سرپرست محترم فرمانداری "ویژه" میانه وتمام کسانیکه بارای مساعدشان نسبت به برگزاری آیین رونمایی دانشنامه آبادیهای میانه کمک نمودند.....جناب مهندس نایبی .خسته نباشید ودستمریزاد....شماکه صبورهستید.صبورترباشید!!! بالاخره درست میشود....

۹۷/۳/۱ ۰۷:۳۷

تجربه ثابت کرده برای پیشرفت میانه مردان بزرگ و از جاهای بزرگ با دیدگاه هی بزرگ لازم است مثل دکتر حیدری آزاد

۹۷/۳/۱ ۰۲:۲۴

در رابطه با روستای درین دره وجود یک باب حسینیه نوساخته و مقبره سیدی با کرامت از اولاد پاک ائمه در این روستا نوشته نشده (که بنا به نقل کهنسالان روستا که زنده اند گاهی آهوان دشت خود به حیاط این سید پاک آمده وشیرشان توسط وی دوشیده وتنها از اینراه ارتزاق میکرده و نیز مساله بارش باران بمدت سه شبانه روز در منطقه بعد از خشکسالی سنگین با دعا و توسلات وی صورت گرفته است . هم اکنون نوادگان ایشان ساکن در همین روستا میباشند)

۹۷/۳/۱ ۰۲:۱۴

تفکّر بسته و انحصاری که دکتر احمدی نژاد به آن اعتراض میکنه همینه که میبینیم و میانه مُشتی از خروار است در کشور

۹۷/۳/۱ ۰۲:۱۲

نیش عقرب نه از سر کین است اقتضای طبیعتش اینست
از کس یا کسانی که با کتاب وقلم بیگانه بوده و دنبال قدرت نمائی اند انتظاری جز این داشتن خطاست. از کوزه همان برون طراود که در اوست

۹۷/۳/۱ ۰۲:۰۵

خيلي از سرمايه ها ونخبگان ميانه اي هستند كه در مقابل خدمتشان ،كوچكترين حمايت معنوي از انها صورت نگرفته ونميگيرد... جايگاه اهل علم و هنر در قلب مردم قدرشناس ميانه است،ونبايد اجازه دهيم برخي مسئولان نالايق وكوته بين واندك مريضان مغرض،فرزندان شايسته و خدوم شهر را فراري ودلسرد نمايند. درود، دست مريزاد،اداي احترام و ستايش بيكران براي "نايبي" و بقيه مشاهير ومفاخر و عزيزاني كه قدمي براي تعالي ميانه برداشته اند.

۹۷/۳/۱ ۰۱:۴۷

"غافل شدن از پروژه ها وبرنامه هاي كلان"
اين دقيقاً يعني چي!!!!؟؟؟؟
كدوم پروژه وبرنامه كلان ؟؟؟
البير اتُم پاتداديلار

۹۷/۲/۳۱ ۲۳:۵۰

کدام طرح کلان؟ کدام برنامه جامع؟ شهرستانی که چنین برنامه مختصری را نمی تواند و نمی خواهد اجرا کند انتظار دارید راه سرچم و آب گرمی را به میانه متصل کند؟ در این گلایه نیز صحبت از این برنامه خاص نیست بلکه ناهماهنگی ها و ناهنجاری های میانه در فقدان فرماندار به عنوان عالی ترین مقام دولتی می باشد. این فقدان هرچقدر زمان ببرد، به زیان منطقه است.

۹۷/۲/۳۱ ۲۳:۳۳

آقای نایبی شهرستان میانه , ویژه است. خودتان می دانید بسیار بزرگ و پیچیده است. برگزاری چنین برنامه ای برای فرمانداری یعنی غافل شدن از پروژه ها و برنامه های کلان.

۹۷/۲/۳۱ ۱۰:۰۸

شما عضو آزاد هستید و تایید نظر شما مستلزم مراجعه مجدد من به سایت است که ساعتها طول میکشد. لطفا شکیبا باشید.

۹۷/۲/۳۱ ۱۰:۰۵

اصفهانا نؤکرم؟ مگر من برای قدر دانستن کار میکنم؟

۹۷/۲/۳۱ ۱۰:۰۲

این را دیگری نوشته نه من!

۹۷/۲/۳۱ ۰۹:۰۰

آقای نایبی لطفا موارد را گزینشی چاپ نکنید

۹۷/۲/۳۱ ۰۷:۱۹

ریس دامپزشکی کرد هست: ریس کمیته امداد: وریس صندوق مهر امام رضا هم بومی هست

۹۷/۲/۳۱ ۰۴:۰۶

میانه هم مثل مشهد, جزیره خودمختاره و می تونه بر خلاف رویه اقدام کنه.

۹۷/۲/۳۱ ۰۲:۴۳

من جای شما بودم و این همت رو داشتم برای اصفهان کار می کردم که قدرمو بدونند.

۹۷/۲/۳۱ ۰۰:۲۴

آقای نایبی لطفا انصاف داشته باشید و از بومی و غیر بومی کم حمایت کنید.

۹۷/۲/۳۰ ۲۲:۰۹

در تهران ، انتشارات تکدرخت آقای شکر خدایی ، تلفن 02166175520

۹۷/۲/۳۰ ۲۱:۵۰

باسلام. هر آبادی در یک صفحه بصورت زیر گنجانده شده است. هر آبادی در حدود 50 اطلاعات در 31 ردیف دارد. اطلاعات تمامی آبادی ها مشابه هم هست:

۹۷/۲/۳۰ ۲۱:۱۰

دردم از یار است درمان نیز هم

۹۷/۲/۳۰ ۲۱:۰۵

اقای نایبی چند صفحه از کتاب را توسایت یا نوع دانلودیش(چند صحفه) را قرار دهید تا کانی که میخوان خریداری کنند با کتاب آشنا شوند.در مورد شهرداری هم تا موقعی که شهردار قبلی بود کارها داشت کم کم اصلاح میشد به سد معبر که رسیدگی میکردند بعدا که اونو برداشتند و سرپرست مددی را گذاشتند دوباره همه چیز به اولش برگشت!!اگه این فرمانداری نبود شهرداری اصلا به حرف کسی گوش نمیکرد کلا از مقامی که افتاده دستشان بهرهبرداری میکنند.

۹۷/۲/۳۰ ۲۱:۰۰

توی میانه تسویه حساب شخصی و سیاسی ،حتی مسئولان بومی باهم و افراد دیگر دارند. مشکل بومی و غیر بومی نیست. مشکل عدم توانایی مسئول هست.
مسئول که توانایی برنامه ریزی و بهبود ندارد ، برای ماندن، روی به حاشیه سازی کاذب و سنگ اندازی میکند. متاسفانه چه مدیر بومی و غیر بومی موفق نمیاورند. کسیکه کار میخواهد تازه یاد بگیرد اول به میانه میفرستند میانه موش ازمایشگاهی اقایان و محل ازمون خطا میشود.بعد که کار یاد گرفتند اینها را به شهرهای بزرگ میفرستند. بعد نکته مهم دیگر ما میانه ای ها هم پشت هم نیستیم همیشه تفرقه داریم .مسئول مربوطه هم با سواستفاده از این وضعیت ،اهداف شخصی خودش فقط دنبال میکند بدون انکه عواقب کارش بسنجد.
چاره حل این مشکل یک اگاهی اجتماعی ،یک اتحاد ،و احساس مسئولیت پذیری اجتماعی بین آحاد مردم شهرستان هست. تا مسئول مربوطه خود را اصلاح کند.و انتخاب مسئولان متعهد و مسئولیت پذیر هست

نمونه موفق اخیر ببینید مردم شاهرود با یک تجمع مسالمت امیز نسبت به انتقال اداره راه استان به سمنان اعتراض کردند رییس جمهور با هوشمندی بدون لجبازی این طرح متوقف کرد. محل سواستفاده بست.
یعنی مردم و دولت به یک تعامل هوشمندانه رسیدند. میانه متاسفانه مردم حتی علم و اگاهی بسیار بیشتری دارند اما این نوع بی تفاوتی ها جمعی باعث شده ،بعضی مسئولان تندروی های خارج ضابطه و قانون بکنند. قانون یکی هست اما هر مسئول خود را فراتر قانون میداند تعابیر سلیقه ای میکند.
بومی و غیر بومی فقط یک مقوله برای سرگرم کردن هست. مسئول اگر قصد خدمت داشته باشد و مردم اگر مطالبه گر باشند مطمئنا به بهترین نحو انجام وظیفه خواهد کرد. به بومی بودن و غیر بومی ربطی ندارد.

۹۷/۲/۳۰ ۲۰:۱۲

ای کسانی که همیشه اعتراض می کنید مسئولین اکثرشان غیربومی هستند,
سرپرست فرماندارتان بومی است
رییس اداره ارشادتان بومی است
سرپرست شهرداری بومی است
رییس اماکن بومی است
این مراسم هم که نویسنده اش میانه ای و کتاب در مورد میانه است.
پس چرا اینقدر تنگ نظری و مانع تراشی و سنگ اندازی شده؟
آیا باز اصرار دارید بومی ها بهترند؟ اگر شکری بود اجازه می داد یک نفر بهش دستور بده که کی صحبت کند کی نکند؟

۹۷/۲/۳۰ ۲۰:۰۷

استاد نایبی من دقیقا حس می کنم چی میگید. هر چه شهری کوچکتر بشه تنگ نظری ها بیشتر و ذهن مسؤلین کوچکتر میشه. خود شما اگر در میانه بودید این کتابهای ارزشمند را ما نمی دیدیم. این صدای میانه به برکت شما و به برکت دوری شماست. اگر میانه بودید اونقدر چوب توی لونه می کردند که زنبور عسل فرار می کرد. نمونه اش همین مراسمه که می بینیم نصف برنامه را حذف کرده اند.

۹۷/۲/۳۰ ۱۹:۴۵

متاسفانه در میانه یک تحجر فرهنگی بین مسئولین هست که باعث فراری شدن اکثریت نخبگان فرهنگی علمی سیاسی اقتصادی ادبی شده است.
معیار ها معلوم هستند اما گاه بدلیل خود شیرینی و یا برداشت سلیقه ای یک شخص از یک معیار، گاه تندروی بیش از حد میروند.بدلیل غرایض شخصی و منفعتی.
این نوع کتابها بسیار مفیدند،مثال فکر کنیم فرماندار غریبه یا مسئول اداره ای غریبه امد ایا برای شناخت فرهنگ و اوضاع شهرستان باید 400 روستا تک به تک فیزیکی بازدید کند؟ خیر ،با مطالعه این کتاب حداقلی از عمق شناخت شهرستان و روستاهایش به او میدهد تا از مرحله آزمون خطا بگذرد در مدیریتش موفق باشد.حداقل ارتباط مناسب با مردم میانه برقرارکند شناخت حداقلی داشته باشد،.(البته واقعیت بگم من تابحال مدیر با سوادی ندیدم چنین هوشمندی داشته باشد ،حداقل 6 ماه اکثریتشان طول میکشد بدانند میانه اصلا چند روستا شهر دارد تازه یک برنامه ریزی بکنند!!!! )
مثال گاها مسئول امده بدلیل عدم شناخت ،و گفتن حرف اشتباه، باعث دردسرهایی فراوانی برای خود شده و واکنش مردم برانگیخته.
جامعه شهرستان هر چند اندک اما در حال پوست اندازی و تغییر هست.مسئولان اگر همزمان با مردم تغییر نکنند مطمئنا دچار یک عقب ماندگی عظیمی خواهند شد .که دیگر نه مردم انها را خواهند شناخت و نه مردم انها را .
نظیر اتفاقات کازرون. لذا مسئولان باید کمی از تحجر ،خشک بودن ،افراطیگری کاذب،چاپلوسی فاصله بگیرند تا در جامعه میانه در حال تغییر اعتبار حداقلی داشته باشند.برای مردم غریبه نشوند.
مانند کازرون نشود سنگ روی اب یخ شوند.مرکز نشینان بگویند این مسئولان اخراج کنیم بهتر است چون اعتباری ندارد.
مسئولان میانه کمی از تحجر و خشکی زیاد و ممیزی سلیقه ای فاصله بگیرند.

۹۷/۲/۳۰ ۱۹:۱۱

با درود انتشار کتاب دانشنامه آبادی های میانه اقدامی شایسته و موجب آشنائی با تاریخ شهر و آبادی های اطراف بوده لطفاً محلی جهت تهیه کتاب به همشهریان ساکن در تهران معرفی یا حداقل راهنمایی بصورت اینترنتی کتاب فوق صورت گیرد بنده 4 جلد طبق سفارش دوستان ارسال کردم

اخبار روز