کد خبر: ۱۳۷۹۶۳
۱۳۴۹ بازدید
۵۱ دیدگاه (۴۶ تایید شده)

اهمیت خواندن کتاب‌های مرتبط با زادگاهمان میانه

۱۴۰۳/۵/۱۶
۲۱:۵۸

میانه، شهری کهن با تاریخی پرفراز و نشیب، گنجینه‌ای از فرهنگ، تمدن و تاریخ را در خود جای داده است. کتاب‌هایی که به این شهر اختصاص دارند، دریچه‌ای به سوی این گنجینه می‌گشایند و خواننده را با ابعاد مختلف زندگی مردمان این خطه، از دوران باستان تا به امروز، آشنا می‌کنند.

از دلایل اهمیت خواندن کتاب‌های مرتبط با میانه می توان گفت:

شناخت تاریخ و فرهنگ غنی:

کتاب‌ها با به تصویر کشیدن وقایع تاریخی، افسانه‌ها، رسوم و سنن، نقشی اساسی در شناخت تاریخ و فرهنگ غنی میانه ایفا می‌کنند. آشنایی با تاریخ و فرهنگ این شهر، به درک بهتر هویت میانه و مردمانش کمک می‌کند و پیوندی عمیق‌تر بین نسل‌ها ایجاد می‌کند.

 

حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی:

کتاب‌ها با ثبت و ضبط وقایع تاریخی، افسانه‌ها، رسوم و سنن، نقشی اساسی در حفظ و نگهداری از میراث گرانبهای فرهنگی میانه ایفا می‌کنند. مطالعه کتاب‌های مرتبط با میانه، مانند "مشاهیر میانه" و "فولکلور میانه" از آثار محمدصادق نائبی به زنده نگه داشتن یاد و خاطره گذشتگان، حفظ هویت محلی و انتقال آن به نسل‌های آینده کمک می‌کند.

 

کتاب‌ها، دروازه‌ای به سوی رونق گردشگری:

کتاب‌ها با گشودن دریچه‌ای به سوی تاریخ، طبیعت و فرهنگ غنی یک شهر یا منطقه، نقشی اساسی در جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری آن ناحیه ایفا می‌کنند. آثاری مانند "میانه دروازه آذربایجان" اثر قاسم مهداد، "جغرافیای شهرستان میانه" تالیف رحیم طاهری و "تاریخ و جغرافیای میانه" و "دانشنامه آبادیهای میانه' نوشته نائبی، با معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر، می‌توانند به شکوفایی صنعت گردشگری در این منطقه و در پی آن، به توسعه اقتصادی آن کمک شایانی کنند.

 

الهام‌بخش نسل‌های آینده:

کتاب‌ها می‌توانند با به تصویر کشیدن داستان‌های زندگی افراد موفق، فداکاری‌ها و تلاش‌های گذشتگان، الهام‌بخش نسل‌های آینده باشند. مطالعه کتاب‌های مربوط به شخصیت‌های برجسته میانه، مانند کتاب "مشاهیر میانه" و "سخنوران میانه" می‌تواند به جوانان این شهر انگیزه دهد تا برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند و در جهت آبادانی زادگاهشان قدم بردارند.

 

ایجاد حس تعلق خاطر:

خواندن کتاب‌های مربوط به زادگاهمان، حس تعلق خاطر و پیوستگی عمیق‌تری را به آن مکان ایجاد می‌کند. این حس تعلق خاطر، مشوق افراد برای مشارکت در حفظ و توسعه زادگاهشان می‌شود. 

 

نتیجه‌گیری:

خواندن کتاب‌های مرتبط با شهر میانه، فواید بسیاری برای افراد، به ویژه اهالی این شهر،  دارد. این کتاب‌ها می‌توانند به شناخت تاریخ و فرهنگ غنی میانه، حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی، توسعه گردشگری، الهام‌بخش نسل‌های آینده و ایجاد حس تعلق خاطر کمک کنند. لازم است سایر نویسندگان نیز در باب معرفی و تاریخ شهر میانه دست به قلم برده و بر غنای فرهنگی این مرز و بوم بیفزایند. 

 

پیشنهاد:

* برای غنی‌تر شدن این متن، می‌توان به کتاب‌های خاص دیگری که به شهر میانه می‌پردازند نیز اشاره کرد.

* همچنین می‌توان به نقش کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی در ترویج مطالعه کتاب‌های مرتبط با شهر میانه پرداخت.

* در نهایت، می‌توان پیشنهاداتی برای تشویق نویسندگان به نگارش کتاب در مورد میانه ارائه کرد.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۰۳/۵/۲۰ ۱۳:۱۹

این خفت گیرها تربیت یافتگان لقمه های حرام یک عده مثل شماست . مقطع تدریس ما این رسم های ناخوشایند شما را ندارد .

۰۳/۵/۲۰ ۱۳:۰۶

سلام
برای تحلیل عمیق و پاسخ به پرسش مطرح شده شما، مناسب دیدم یک مقاله کوتاه تهیه کنم و از این بابت از شما سپاسگزارم.

ضمن تشکر از طرح این پرسش مهم و اساسی ابتدا به بررسی اجمالی نظریه مازلو و انتقاداتی که بر آن وارد شده می پردازم.

نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو، چارچوبی کلی برای درک انگیزه‌های انسانی ارائه می‌دهد. این نظریه بر این اصل استوار است که انسان‌ها به دنبال ارضای نیازهای اساسی خود هستند و پس از برآورده شدن این نیازها، به سمت نیازهای سطح بالاتر حرکت می‌کنند. اما این نظریه نیز مانند هر نظریه دیگری، دارای محدودیت‌ها و انتقاداتی است.

*ثبات سلسله مراتب: برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ترتیب نیازها در همه افراد و همه فرهنگ‌ها یکسان نیست و ممکن است تحت تأثیر عوامل فرهنگی، اجتماعی و فردی تغییر کند.
* اهمیت نیازهای اجتماعی و روانی: برخی از منتقدان بر این باورند که نیازهای اجتماعی و روانی مانند عشق، تعلق و احترام خود می‌تواند به اندازه نیازهای فیزیولوژیکی مهم باشد و حتی در برخی موارد بر آن‌ها اولویت داشته باشد.
*پویایی نیازها: نیازهای انسان‌ها پویا و متغیر هستند و ممکن است در طول زندگی تغییر کنند.

*پاسخ به پرسش اصلی:

درست است که نیازهای فیزیولوژیکی مانند غذا، پوشاک، مسکن و امنیت، پایه و اساس زندگی انسان هستند و تا زمانی که این نیازها به طور کامل برآورده نشوند، فرد نمی‌تواند به طور کامل به نیازهای سطح بالاتر مانند مطالعه و کسب دانش بپردازد.

اما این به معنای آن نیست که نیاز به دانش و یادگیری در درجه دوم اهمیت قرار دارد. بلکه به معنای آن است که نیازهای فیزیولوژیکی و روانی به عنوان پیش‌نیازهای لازم برای رشد و شکوفایی فردی و اجتماعی محسوب می‌شوند.

عوامل موثر بر مطالعه و کسب دانش:

علاوه بر نیازهای فیزیولوژیکی، عوامل دیگری نیز بر تمایل افراد به مطالعه و کسب دانش تأثیرگذار هستند:

* دسترسی به منابع: فراهم بودن کتاب، اینترنت و سایر منابع آموزشی
* فرهنگ مطالعه: وجود فرهنگ مطالعه در خانواده و جامعه
* انگیزه درونی: علاقه و اشتیاق فرد به یادگیری
* حمایت اجتماعی: حمایت خانواده، دوستان و جامعه از فعالیت‌های آموزشی
* امکانات آموزشی: وجود مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با کیفیت

*در مورد جامعه آماری مورد اشاره در پرسش، می‌توان گفت که افراد این گروه به دلیل عدم تأمین نیازهای اولیه خود، امکان تمرکز بر مطالعه و کسب دانش را ندارند.** اما این به معنای آن نیست که این افراد علاقه‌ای به یادگیری ندارند. بلکه به معنای آن است که شرایط محیطی و اجتماعی مانع از تحقق این علاقه شده است.

*راهکارها:

برای ارتقای سطح سواد و دانش در جامعه، می‌توان اقدامات زیر را انجام داد:

* تامین نیازهای اولیه: ایجاد اشتغال، افزایش درآمد، تأمین مسکن و سایر نیازهای اساسی
* توسعه زیرساخت‌های آموزشی: ساخت مدارس، کتابخانه‌ها و مراکز آموزشی
*ترویج فرهنگ مطالعه: برگزاری مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه‌های کتاب، و برنامه‌های فرهنگی مرتبط
*حمایت از محققان و دانشجویان: اعطای بورسیه، فراهم کردن امکانات پژوهشی و حمایت از نوآوری
* استفاده از فناوری‌های نوین: استفاده از آموزش آنلاین و رسانه‌های اجتماعی برای گسترش دسترسی به دانش

*در نهایت، باید توجه داشت که ارتقای سطح سواد و دانش یک فرایند پیچیده و طولانی‌مدت است که نیازمند همکاری همه بخش‌های جامعه است.

*نکات مهم:

*تفاوت بین نیاز و خواسته: مهم است که بین نیازهای اساسی و خواسته‌های فردی تفاوت قائل شویم. در حالی که نیازهای اساسی برای بقای انسان ضروری هستند، خواسته‌ها ممکن است متناسب با فرهنگ و سبک زندگی افراد متفاوت باشد.
*نقش دولت و جامعه: دولت‌ها و نهادهای اجتماعی نقش مهمی در تأمین نیازهای اساسی مردم و ایجاد فرصت‌های آموزشی برای همه افراد دارند.
* اهمیت آموزش مادام العمر: آموزش نباید تنها به دوران مدرسه و دانشگاه محدود شود، بلکه باید به عنوان یک فرایند مستمر در طول زندگی ادامه یابد.
امیدوارم این پاسخ به پرسش شما کمک کرده باشد.

۰۳/۵/۲۰ ۱۲:۵۲

سلام
با تشکر از لطف شما. پرسش‌های بسیار خوبی مطرح کردید که نشان‌دهنده دغدغه جدی شما نسبت به وضعیت آموزش و پرورش است.

متأسفانه نمی‌توان یک نصاب دقیق و عددی برای امیدواری به حل مسائل آموزش و پرورش تعیین کرد. این موضوع به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

پیچیدگی مسائل: مشکلات آموزش و پرورش بسیار پیچیده و چند وجهی هستند و معمولاً به سادگی قابل حل نیستند.
منابع موجود: میزان منابع مالی، انسانی و زیرساختی که برای بهبود آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شود، نقش بسیار مهمی دارد.
عوامل سیاسی و اجتماعی: تغییرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز بر وضعیت آموزش و پرورش تأثیرگذار هستند.
اراده سیاسی: وجود اراده سیاسی قوی برای بهبود آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت است.

شاخص‌های امیدواری در سطح جهانی:

بله، در سطح جهانی شاخص‌هایی برای سنجش وضعیت آموزش و پرورش وجود دارد. سازمان‌هایی مانند یونسکو، بانک جهانی و برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) شاخص‌های مختلفی را برای ارزیابی کیفیت آموزش، دسترسی به آموزش، عدالت آموزشی و سایر جنبه‌های مرتبط با آموزش و پرورش منتشر می‌کنند. این شاخص‌ها می‌توانند به عنوان یک معیار برای سنجش پیشرفت یا پسرفت آموزش و پرورش در کشورهای مختلف استفاده شوند.

چرا ۴۰ سال است که مشکلات آموزش و پرورش حل نشده است؟

همانطور که اشاره کردید، دلایل مختلفی برای عدم حل مشکلات آموزش و پرورش در طول این سال‌ها وجود دارد. برخی از مهم‌ترین دلایل عبارتند از:

*عدم اولویت‌بندی آموزش و پرورش: در بسیاری از موارد، آموزش و پرورش به عنوان یک اولویت اصلی در سیاست‌گذاری‌ها قرار نگرفته است.
*تغییرات مداوم سیاست‌های آموزشی: تغییرات مکرر در سیاست‌های آموزشی باعث ایجاد بی‌ثباتی و عدم اطمینان در سیستم آموزشی شده است.
* کمبود منابع مالی: بودجه اختصاص یافته به آموزش و پرورش اغلب کمتر از نیازهای واقعی است.
* مشکلات ساختاری: وجود مشکلات ساختاری در سیستم آموزشی مانند عدم تناسب بین عرضه و تقاضا، کمبود نیروی انسانی متخصص و فرسودگی زیرساخت‌ها نیز بر کیفیت آموزش تأثیرگذار است.
* عوامل سیاسی و اجتماعی: عوامل سیاسی و اجتماعی مانند فساد، بی‌عدالتی و تبعیض نیز بر وضعیت آموزش و پرورش تأثیر می‌گذارند.

*طرح پژوهشی واقع‌گرایانه:

کاملاً موافقم که برای حل مشکلات آموزش و پرورش نیاز به یک رویکرد پژوهشی واقع‌گرایانه داریم. در این طرح پژوهشی می‌توان به بررسی عوامل مختلفی که بر وضعیت آموزش و پرورش تأثیرگذار هستند پرداخت، از جمله:

* منزلت اجتماعی معلمان: عوامل مؤثر بر کاهش منزلت اجتماعی معلمان در طول این سال‌ها باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.
* تربیت معلمان: کیفیت برنامه‌های تربیت معلم و تأثیر آن‌ها بر عملکرد معلمان باید ارزیابی شود.
* راندمان عملکرد معلمان: عوامل مؤثر بر راندمان عملکرد معلمان و راه‌های بهبود آن باید شناسایی شود.
* رضایت‌مندی معلمان: عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی معلمان و ارتباط آن با کیفیت آموزش باید بررسی شود.

*نقش معلمان در افول آموزش و پرورش:

بله، معلمان نیز در این افول کلی نقش داشته‌اند، اما این به معنای مقصر دانستن کامل معلمان نیست. عوامل مختلفی مانند کمبود منابع، عدم حمایت کافی از معلمان، فشارهای کاری زیاد و عدم رضایت شغلی می‌توانند بر عملکرد معلمان تأثیر بگذارند. با این حال، می‌توان با استفاده از ابزارهای مناسب، میزان تأثیرگذاری عوامل مختلف بر عملکرد معلمان را اندازه‌گیری کرد و راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت آن‌ها را ارائه داد.

*نتیجه‌گیری:

حل مشکلات آموزش و پرورش یک فرایند پیچیده و زمان‌بر است که نیازمند همکاری و مشارکت همه ذینفعان از جمله دولت، معلمان، دانش‌آموزان، والدین و جامعه مدنی است. با انجام پژوهش‌های دقیق و جامع و تدوین سیاست‌های آموزشی مبتنی بر شواهد می‌توان به بهبود تدریجی وضعیت آموزش و پرورش امیدوار بود.

۰۳/۵/۲۰ ۱۲:۴۲

سلام
سوال شما پاسخ جامع و مبسوطی طلب می کند. پیشتر در این خصوص نوشته های خوبی ارائه شده است. در اینجا به شکل خلاصه برداشت خودم را تنظیم و خدمت شما ارائه می کنم:

مکانیسم پاسخگو کردن مسئولین آموزش و پرورش: یک نگاه جامع


پاسخگو کردن مسئولین آموزش و پرورش، یکی از مهم‌ترین چالش‌های سیستم‌های آموزشی در سراسر جهان است. این امر نه تنها به بهبود کیفیت آموزش کمک می‌کند، بلکه به افزایش اعتماد عمومی به نظام آموزشی نیز منجر می‌شود. در ادامه به برخی از مکانیسم‌های موثر در این زمینه اشاره می‌شود:

1. شفافیت و دسترسی به اطلاعات:

انتشار اطلاعات: تمامی اطلاعات مرتبط با عملکرد مدارس، بودجه، برنامه‌های آموزشی و نتایج آزمون‌ها باید به صورت شفاف و عمومی منتشر شود.
پورتال‌های اطلاعاتی: ایجاد پورتال‌های اطلاعاتی که شهروندان بتوانند به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.
جلسات عمومی: برگزاری جلسات منظم با حضور مسئولین آموزش و پرورش و اولیا دانش‌آموزان برای پاسخگویی به سوالات و دریافت نظرات.

2. مشارکت شهروندان:

شوراهای مدرسه: تشکیل شوراهای مدرسه با حضور اولیا، معلمان، دانش‌آموزان و نمایندگان جامعه محلی برای تصمیم‌گیری در امور مدرسه.
نظرسنجی‌ها: برگزاری نظرسنجی‌های منظم از اولیا، دانش‌آموزان و معلمان برای سنجش میزان رضایت‌مندی از خدمات آموزشی.
پلتفرم‌های آنلاین: ایجاد پلتفرم‌های آنلاین برای ثبت شکایات و پیشنهادات شهروندان.

3. ارزیابی عملکرد:

شاخص‌های عملکرد: تعریف شاخص‌های مشخص و قابل اندازه‌گیری برای ارزیابی عملکرد مدارس و مسئولین آموزشی.
بازرسی‌های دوره‌ای: انجام بازرسی‌های دوره‌ای از مدارس و ارزیابی عملکرد آن‌ها بر اساس شاخص‌های تعریف شده.
سیستم‌های رتبه‌بندی: ایجاد سیستم‌های رتبه‌بندی برای مدارس و مسئولین آموزشی بر اساس عملکرد آن‌ها.

4. پاسخگویی قانونی:

قوانین و مقررات شفاف: تدوین قوانین و مقررات شفاف و روشن برای پاسخگویی مسئولین آموزشی.
مکانیسم‌های رسیدگی به تخلفات: ایجاد مکانیسم‌های سریع و موثر برای رسیدگی به تخلفات و شکایات.
مسئولیت‌پذیری فردی: ایجاد حس مسئولیت‌پذیری فردی در میان مسئولین آموزشی.

5. رسانه‌ها و افکار عمومی:

نقش رسانه‌ها: تشویق رسانه‌ها به پوشش اخبار آموزشی و انتقاد سازنده از عملکرد مسئولین.
آگاهی‌رسانی عمومی: افزایش آگاهی عمومی در مورد حقوق دانش‌آموزان و اولیا و اهمیت آموزش با کیفیت.

6. تقویت جامعه مدنی:

سازمان‌های مردم‌نهاد: حمایت از فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه آموزش و پرورش.
همکاری با دانشگاه‌ها: همکاری با دانشگاه‌ها برای انجام پژوهش‌های مرتبط با آموزش و پرورش و ارائه راهکارهای بهبود.

7. پاداش و تنبیه:

پاداش عملکرد خوب: پاداش دادن به مدارس و مسئولینی که عملکرد خوبی دارند.
تنبیه عملکرد ضعیف: اعمال تنبیه‌های مناسب برای مدارس و مسئولینی که عملکرد ضعیفی دارند.

8. آموزش مداوم:

بهبود صلاحیت‌ها: برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان و مدیران مدارس.
تبادل تجربه: ایجاد فرصت برای تبادل تجربه بین معلمان و مدیران مدارس مختلف.

در نهایت، پاسخگو کردن مسئولین آموزش و پرورش، یک فرآیند پیچیده و مستمر است که نیازمند همکاری همه جانبه‌ی دولت، جامعه مدنی و شهروندان است.

نکات مهم دیگری که باید در نظر داشت:

* مقاومت در برابر تغییر: تغییر در سیستم آموزشی با مقاومت‌هایی روبرو خواهد شد.
* تخصیص منابع کافی: برای اجرای این مکانیسم‌ها به منابع مالی و انسانی کافی نیاز است.
*ارزیابی مداوم: این مکانیسم‌ها باید به صورت مداوم ارزیابی و بهبود یابند.

۰۳/۵/۲۰ ۰۹:۴۵

آقای دکتر در پازل مزلو هرم نیازهای زیستی انسان اولویت بندی شده است و این به عنوان شاخص جهانی پذرفته شده است . قطعا علم و دانش در درجه دوم از اولویت های زیستی است . انسان متناسب با رشد حیاتی خود برای مطالعه کتاب نیاز به آرامش فکری و جسمی دارد . ماشین برای حرکت نیاز به بنزین دارد . اقامه نماز نیاز به تامین توانایی جسمی و روحی دارد . وقتی یک نفر قادر به تامین نیازهای اولیه زیستی خود از خوراک و پوشاک و شغل و مسکن و خانواده نیست چطور می تواند به مطالعه روی بیاورد . روی سخنم این جامعه آماری است نه آن افرادی که روزانه ۵۰۰هزارتومان فقط تنقلات می خورند و ۵۰ هزارتومان برای پول کتاب آه و ناله می کنند .

۰۳/۵/۲۰ ۰۹:۳۵

از پاسخ صبورانه جناب عالی متشکرم . بفرمایید نصاب امیدواری به حل مساله در آموزش و پرورش چقدر است ؟ در دنیا آیا شاخصی برای امیدواری تعریف شده است ؟ برای مثال ما چند سال برای بهبود اوضاع آموزش و پرورش باید امیدوار باشیم ؟ ۱۰ سال یا ۲۰ سال یا ۳۰ سال ؟ ما ۴۰ سال است هم تلاش کردیم هم امیدوارانه زندگی کردیم اما حل نشد که نشد چرا ؟ چون مطالبه نکردیم حل نشد ؟ چون بازیچه جریان های سیاسی شدیم حل نشد ؟ حتما یک علت ندارد بلکه دلایل مختلفی برای عدم حل مسایل و مشکلات آموزش و پرورش وجود دارد . پیشنهاد می کنم در قالب یک طرح پژوهشی واقع گرایانه به این مساله پرداخت شود تا افق آینده آموزش و پرورش با آزمایش و خطا پیش نرود . متغیری به نام منزلت اجتماعی معلمان در ۴۰ و اندی سال بعد از انقلاب به طرز وحشتناکی افول پیدا کرده است . در این افول چه عامل هایی دخیل بوده اند ؟ همچنین مقوله تربیت معلمان ، راندمان عملکرد معلمان ، رضایتمندی معلمان و متغیر های دیگر حالا در این افول کلی آموزش و پرورش چند درصدی هم خود معلمان نقش داشته اند که به نظرم قابل اندازه گیری با ابزارهای مناسب باشد . با تشکر

۰۳/۵/۲۰ ۰۰:۱۱

آقای دکتر یک سوال ؟ آموزش و پرورش میانه در چند سال اخیر به لبه پرتگاه رسیده و نسبت به ۵ سال قبل به خرابه تبدیل شده است . مکانیزم پاسخگو کردن مسوولین آموزش و پرورش را شما بفرمایید ؟

۰۳/۵/۲۰ ۰۰:۰۲

درخواست شما، حاصل ناامیدی و خشم از وضعیت موجود است و کاملاً قابل درک است. اما این ناامیدی، نباید ما را به سوی انکار ارزش علم و دانش سوق دهد.

کتاب و کتابخوانی، صرفاً ابزاری برای کسب ثروت نیستند. آن‌ها به ما بینش، آگاهی و آرامش درونی می‌بخشند. شاید امروز ثروت مادی، شاخص موفقیت تلقی شود، اما ثروت معنوی و دانش، پایدارتر و ارزشمندتر است.

بی‌شک، وضعیت معلمان در بسیاری از جوامع، عادلانه نیست و مطالبات شما کاملاً به جا است. اما این وضعیت، دلیل موجهی برای انکار ارزش آموزش و پرورش نیست.

باید تلاش کنیم تا جامعه‌ای بسازیم که در آن، دانشمندان و معلمان، به جای بنگاه‌داران، به عنوان الگوهای اصلی شناخته شوند.

در کنار مطالبه گری برای حقوق خود، باید به دنبال راه حل‌هایی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه معلم باشیم.

به یاد داشته باشیم که تغییر، از درون آغاز می‌شود.

پیشنهاد می‌شود به جای تمرکز بر انتقادهای کلی، به موارد مشخصی اشاره کنید و راهکارهای عملی برای بهبود وضعیت ارائه دهید.

با هم می‌توانیم جامعه‌ای بهتر برای خود و آیندگان بسازیم.

۰۳/۵/۱۹ ۲۳:۴۳

سلام دوست عزیز،
شما من را نمی شناسید!
خوشبختانه من در مقطعی تدریس می کنم که روز معلم، هدیه دادن مرسوم نیست.

۰۳/۵/۱۹ ۲۳:۰۶

شما از آن معلمانی هستید که به شاگردان می گویید برای روز معلم، کتاب نیاورید و چیز بهتر بیاورید! تربیت شدگان شما همین خفت گیر ها شده اند!

۰۳/۵/۱۹ ۲۰:۴۷

سلام و عرض ادب
در تایید پیشنهاد شما، در صفحات پرشور نشریه صدای معلم، به نمایندگی از جامعه فرهیخته معلمان، دغدغه‌هایمان را با صدایی رسا به گوش وزارتخانه رسانده‌ایم. انتظار داریم که صدایمان شنیده شود و به مطالباتمان ترتیب اثر داده شود. امید است که این تلاش جمعی، گامی موثر در جهت بهبود وضعیت معلمان و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش باشد.

۰۳/۵/۱۹ ۲۰:۳۶

انصافا نظر فنی با محتوای عمیق و ارزشمند بود . لذت بردم . دستمریزاد

۰۳/۵/۱۹ ۲۰:۳۰

سلام و عرض ادب خدمت شما

درک دغدغه و نگرانی شما نسبت به وضعیت شهرمان کاملاً طبیعی و قابل تقدیر است. هر یک از ما به زادگاه خود عشق می‌ورزیم و دیدن کمبودها و مشکلات آن، دل هر انسانی را آزرده می‌کند.

تحلیل دقیق و جامع شما از وضعیت موجود، نشان از دغدغه مندی و آگاهی شما دارد.** شما به درستی به چالش‌های مختلفی همچون فرسودگی فضاهای عمومی، کیفیت پایین خدمات، کاهش حس مسئولیت اجتماعی و مشکلات اقتصادی اشاره کرده‌اید. این واقعیت‌هایی هستند که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد.

پیشنهاد شما مبنی بر مطالبه‌گری مدنی، گام بسیار مهمی در جهت بهبود شرایط است. مطالبه‌گری آگاهانه و سازمان‌یافته، می‌تواند به ایجاد تغییرات مثبت در جامعه کمک شایانی کند. اما پذیرفت که این مسیر نیازمند دانش، همکاری و پشتکار است.

مطالعه و کتابخوانی نیز می‌تواند نقش بسیار مهمی در این مسیر ایفا کند. کتاب‌ها می‌توانند به ما بینش عمیق‌تری نسبت به مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بدهند و راهکارهای نوینی را برای حل مشکلات ارائه کنند.

برای بهبود وضعیت شهرمان، می‌توانیم اقدامات زیر را پیشنهاد دهیم:

*افزایش مشارکت شهروندان: تشویق مردم به مشارکت فعال در امور شهری، از طریق انجمن‌های محلی و فعالیت‌های داوطلبانه.
*تقویت نهادهای مدنی: حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های اجتماعی برای افزایش قدرت چانه‌زنی و نظارت بر عملکرد مسئولان.
*شفافیت و پاسخگویی مسئولان: مطالبه اطلاعات دقیق و شفاف از مسئولان در مورد تصمیمات و عملکردشان و ایجاد مکانیزم‌های پاسخگویی.
*توسعه زیرساخت‌ها: سرمایه‌گذاری در بهبود زیرساخت‌های شهری مانند حمل‌ونقل عمومی، فضای سبز، و امکانات فرهنگی.
*ترویج فرهنگ شهروندی: برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی برای ارتقای سطح آگاهی شهروندان در مورد حقوق و مسئولیت‌هایشان.
*استفاده از ظرفیت‌های فناوری: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای بهبود خدمات شهری، افزایش مشارکت شهروندان و شفافیت اطلاعات.

*در پایان، می‌خواهم تأکید کنم که تغییر وضعیت یک شهر، نیازمند تلاش جمعی و مستمر است. هر فرد می‌تواند با مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و مدنی، سهم خود را در بهبود شرایط ایفا کند.
*امیدوارم با همدلی و همکاری بتوانیم شهرمان را به مکانی بهتر و زیباتر تبدیل کنیم.

با احترام
طهماسب کاوسی

۰۳/۵/۱۹ ۲۰:۲۷

دکتر ۴۰ سال است کتاب می خوانیم خود شما به کجا رسیدید حتما پنجتون گرو شش است . اما یک بنگاه املاکی بیسواد میلیاردی پول جابجا می کند و هر رفاهی که به نظرتون میاد برخوردار است ماشین میلیاردی خانه و باغ ویلا و هزاران امکانات دیگر . اون وقت ما نشستیم و پز مدرک تحصیلی میدیم . همین مدرکی که یک کیلو سبزی خوردنی بهش نمی دن چه برسد به ... من و شما ۴۰ ساله هم می نویسیم هم می خوانیم و هم تدریس می کنیم کو منزلت ؟ کو جایگاه ؟ کو احترام ؟ کو آرامش فکری ؟ کو قدردانی و قدر شناسی ؟ دلمون خوش شغل انبیا داریم و مستقیم بدون پرسش که بعید می دانم به بهشت می رویم . تو را خدا ول کن این چرندیات کتاب و کتاب خوانی که حالمون از هرچه کتاب و کتابخوانی است بهم می خوره . بجای آن بنویسید چرا پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته را پرداخت نمی کنید ؟ چرا منزلت معلمان را پایمال می کنید ؟ چرا صندوق ذخیره فرهنگیان به صندوق ذخیره دزدان و راهزنان تبدیل شده است ؟ بنویسید چرا معلمان کاسه گدایی به دست گرفته و جیب دانش آموزان را می زنند ؟ بنویسید تا کی حق معلمان را پایمال خواهید کرد ؟ کتابشناسی میانه هم شد نوشته ؟

۰۳/۵/۱۹ ۲۰:۱۸

آقای دکتر وقتی می خواهید کار فرهنگی بکنید کار موثر و مفید انجام دهید . خواندن کتاب ۴۰ سال است گفته شده و تکراری و ملالت آور است . لطفا در مورد حقوق از دست رفته معلمان بنویسید که فریادشان به جایی نمی رسد . خود شما سی و اندی سال سابقه دارید و سن بازنشستگی شما گذشته اما دولت ها می آیند و می روند و فقط شعار می دهند و حقوق معلمان شاغل و بازنشسته پرداخت نمی شود . لطفا در این زمینه بنویسید تا شاید در مسوولان تاثیر داشته باشد . والا بیهوده و بی نتیجه مردم را به کتاب شناسی میانه ارجاع بدید کار خاص و مثبتی نیست و به نظرم بیهوده کاری است .

۰۳/۵/۱۸ ۲۲:۴۵

1ـ برادر! اتفاقاً منظور من همین است که شما کارمند نیستید و درآمدتان از نذورات مردم چندین برابر حقوق یک کارمند است.

2ـ شما از روزی که تبلیغات ریاست جمهوری شروع شده هر روز با آی پی 192.15.26.65 دهها پیام علیه ظریف و پزشکیان و ... می فرستی. پیامها را به اخبار غیرمرتبط هم می فرستی. شما که شهامت دارید و مردم شما را به پاکی می شناسند چرا جرات ندارید مانند نویسنده همین مطلب، با نام واقعی مقاله بنویسید و پدر جد ظریف و شریف را درآورید؟ از چه نگرانید؟ مگر مردم با شما نیستند؟ مگر مردم پاکدستی و زحمتکش بودن و درآمد حلال شما را نمی دانند؟

۰۳/۵/۱۸ ۲۱:۳۱

شما اگر واقعا پیرو رهبری هستید پس چرا به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل نمی کنید مگر رهبری نفرمودند که از رییس جمهور منتخب حمایت می کنم ؟!! پس چرا شما از حالا که نه به داره و نه بباره و هنوز کشور را دولت سیزدهم اداره میکندشمشیر از رو بسته اید و نا جوانمردانه و نا آگاهانه و زیبنده است بگویم مغرضانه تمام کاستی ها و نقاط ضعف را متوجه رییس جمهور منتخب ملت میکنید زهی کم عقلی و غرض ورزی !!! چنین معلوم میشود که شدیدا منافع خود را در خطر می بینید . و اما اشاره ای به زانو زدن در مقابل امیر قطر داشتید بهتر است کمی مطالعه داشته باشید و اوضاع و احوال پنجاه سال قبل منطقه را مطالعه نمایید آنوقت متوجه میشوید که امیر قطر که سهل است تمام امرایی عرب و شیخ نشین ها کلا در مقابل حکام ایران زمین زانو زده و در برابرشان دست به سینه همچون غلامان بودند ولی متاسفانه اذهان و افکار معیوب و مسمومی مثل شما ها مسبب چنین اوضاع و احوالی هستید اگر معتقد به آخرت هستید مطمئن باشید که یقه شما ها از چنگ ملت مظلوم در امان نخواهد ماند . التماس تفکر و تعقل . انشا آله که به صراط مستقیم هدایت شوید .

۰۳/۵/۱۸ ۲۰:۲۷

الحمدلله من شغل دولتی ندارم. اگر شما همه نظریات رو منتشر کنی اطلاعاتی بهت میدم که در صدای اصلاحاتت رو گل بگیری....

۰۳/۵/۱۸ ۱۹:۴۹

واقعاً مردم را چه فرض کرده اید که بخاطر محروم شدنتان از مناصب و حقوق های بادآورده، کور فرض می کنید؟ همین امروز یعنی همین امروز پنجشنبه 18 مرداد با دولت رئیسی اداره می شود و تمامی وزارتخانه ها با وزیران آن مرحوم اداره می شود. قطعی برق تابستان و گاز زمستان مگر مربوط به پزشکیان است؟ شما که غرق در پول های بادآورده هستید و مشکلات مردم را نمی دانید بفرمایید نرخ شکر، قند، روغن، خانه، ماشین و ... دقیقاً در مرداد 1400 که آغاز دولت شما بود چند بود و الآن چند است؟ شما که زنده ـ زنده جلوی چشم ما دروغ می گویید و سیاهی مطلق را سپیدی نشان می دهید، آیا می توان با شما از 1500 و 2500 سال پیش صحبت کرد؟

۰۳/۵/۱۸ ۱۹:۴۹

در دنیایی که آذری جهرمی با لیسانس برق می‌شود وزیر ارتباطات و در همین میانه من کسی رو میشناسم با دکتری حسابداری سیگار می‌فروشد دیگر چه کسی دنبال کتاب می رود ؟؟؟؟؟ گرسنگی شکم از گرسنگی عقل نیست از نبود پارتی و ....است مردم دیگر نان رو با بینی شون نمیخورن گذشت اون زمان

۰۳/۵/۱۸ ۱۹:۴۴

جمله من مربوط به جامعه است نه فرد. یک فرد در جامعه ای که روابط بر ضوابط حاکم است چه می تواند بکند؟ جامعه ای که از مطالعه فراری است، تاریخ را نمی داند. جامعه ای که تاریخ را ندادند، اشتباه گذشته را دوباره تکرار می کند. اگر جنابعالی فقط یک بار یک آپارتمان پیش فروش را بدون قرارداد رسمی بخرید و سرتان کلاه بگذارند بار دوم چنین معامله ای نمی کنید اما چرا جامعه ما همواره یک اشتباه را بارها تکرار می کند؟ برای اینکه تاریخ را مطالعه نمی کند و روی روابط علّی دقیق نمی شود.

اجازه دهید یک مثال بزنم: کسی که نابودی اقتصاد فرانسه (و در نتیجه نابودی فرهنگ و ورزش و ... فرانسه) را که بخاطر دو نرخی بودن ارز بود را در تاریخ بخواند، هرگز اقتصاد خود را بر پایه ارز دو نرخی یا سه نرخی بنا نمی کند چون در تمام تاریخ جهان نمونه نداریم که یک کشور با دو نوع ارز، فساد نداشته باشد.

کسی که تاریخ را بخواند متوجه می شود که کشوری مانند روسیه هرگز نفعی برای دیگران نرسانده است و فقط دوشیده است.

اگر تاریخ را بدانیم در فرهنگ، مذهب، اقتصاد و ... می توانیم از اشتباهات دیگران درس بگیریم. اشتباهات دیگران بصورت رایگان برای ما تجربه است. بدون اینکه هزینه کنیم می توانیم آن اشتباه را تکرار نکنیم.

هرودت پدر تاریخ جهان درباره ایرانیان خصوصیاتی می گوید که الآن نیز بعد از 2500 سال صحت دارد: ایرانیان اهل مطالعه نیستند، ایرانیان اهل نوشتن نیستند، ایرانیان بیشتر اهل خوشگذرانی و خندیدن هستند تا جدی بودن. ایرانیان خود را نابغه و دیگران را احمق می دانند.

این مشکل فقط مربوط به مردم عامی و بی سواد کهن نیست بلکه شاهان ما نیز با دهها دانشمند و کاتب و شاعر چنین بودند. کافیست به تاریخ نگاه کنیم:

قبر چند پادشاه ایرانی الآن مشخص است؟

از شاهان بزرگی مانند اردشیر هخامنشی یا بردیا، چند سطر در تاریخ نوشته شده است؟ (منهای نوشته های هرودت). حتی از خسرو پرویز که مقارن با ظهور اسلام بود، چند سطر نوشته شده است؟

ده بیت شعر از مجموع تمام شاعران ایرانی در 1500 سال پیش پیدا کنید؟ فقط 10 بیت! درحالیکه در همین چین از 4000 سال پیش، صدها شاعر دارای دواوین بزرگ بوده اند و اشعارشان موجود است.

 

مثالهایی که زدم فقط در زمینه تاریخ بود، جامعه ای که اهل مطالعه باشد، فرهنگ دیگران را اقتباس می کند، مذاهب را می شناسد، ادبیات دیگران را اقتباس می کند و با راههای میانبر به سرعت پیشرفت می کند.

ملتی که اهل مطالعه نیست، فقیر است. گرسنه می ماند. شهروندش برای فرزندش پیتزای 100 هزار تومانی می خرد ولی کتاب 100 هزار تومانی نمی خرد. برای خودش گوشی 10 میلیون تومانی می خرد اما وقتی صحبت از مطالعه است، نویسنده را به تمسخر و تحقیر می گیرد.

۰۳/۵/۱۸ ۱۶:۲۹

جناب تاریخدان تمام حرفایی که گفتی به خودت شامل میشه اگر مردم ما تاریخ میدانستن که دوباره به دوران ذلت دهه ۹۰ برمی‌گشتند که رهبری فرمودن کشور در دهه ۹۰ عقب افتاد دوباره به دیپلماسی ذلت و زانو زدن مقابل امیر قطر برنمیگشتن به دوران قطعی برق .
مردم تاریخ بلد بودن به صورت قومی و قبیله ای رای نمیدادن رئیس بانک مرکزی گفت برجام هییییچ دستاوردی برای ایران نداشت ولی گروه مذاکره کننده از جمله ظریف ۷۵۰ سکه گرفت خود ظریف گفت من برجام رو نخونده بودم ولی شما در گروه صدای میانه از همین ناآگاهی مردم استفاده کردی و از روی لجاجت برای خائنان رای جمع کردی مطمئن باش در خیانت اینها شریکی و من یکی اصلا از حقم نمیگذرم و یقه شما رو ول نمیکنم .
حرف زدن زیباست موقع عمل پاها میلنگه ، حداقل یکم عرضه داشته باش از انتصابات رئیس جمهور ت دفاع کن که تمامی دزد ها مشکل داران امنیتی و ضد نظام و رهبری رو در اطرافش جمع کرده . پیامهاش رو برات ارسال کردم ولی اینقد بی عرضه ای که خودتو قایم کردی و منتشر نمیکنی مردم حقیقت رو بدونن کیا دارن دور بر رئیس جمهور ت جمع میشن
🔴 هشدار تند و بیسابقه روزنامه جمهوری اسلامی به روند خطرناک انتصابات دولت پزشکیان

🔻این روزنامه در سرمقاله شماره سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ یا عنوان «رئیس جمهور نهج‌البلاغه خوان» می نویسد:

🔸«بعضی دیگر از افرادی که حکم گرفته‌اند نیز علاوه بر اینکه مسئولیتی که برعهده آنها گذاشته شده با رشته تحصیلی و سوابق کاریشان تناسبی ندارد، در شرایطی زندگی کرده و می‌کنند که به احتمال بسیار زیاد از وضعیت معیشتی اقشار ضعیف اطلاعی ندارند»
در بخش دیگری از این سر مقاله آمده است:
🔸«نگرانی فقط درباره این چند فقره حکم صادرشده نیست، آنچه نگران‌کننده است روندی است که شروع شده است. این روند اگر ادامه پیدا کند، از وعده‌های انتخاباتی رئیس ‌جمهور دولت چهاردهم چیزی باقی نخواهد ماند و ایشان از تکیه بر کارشناسی و نزدیک شدن به اقشار ضعیف جامعه محروم خواهد شد.»

🔻این روزنامه همچنین در تذکر دیگری از زبان شهید بهشتی در صفحه اول نوشت:

هر وقت دیدید خدای ناکرده خط مدیریت مملکت دارد به سمت سروران حکومت کننده‌ی جدای از مردم، تافته‌های جدا بافته، پر توقع پرافاده، بیکاره و بی‌ثمر حرکت می‌کند؛ بدانید انقلاب منحرف شده

۰۳/۵/۱۸ ۱۴:۵۲

آقای مهندس از خواندن نظر متعالی لذت بردم اما پایان این نوشته رو که فرمودید گرسنگی شکم از گرسنگی عقل است . فکر کنم ۳۲ سال با درجه دکتری در دستگاه تعلیم و تربیت ناشی از گرسنگی عقل نباشد . ناشی از غارت حقوق حقه عده ای با عزت نفس و روحیه متعالی است . جامعه ما جامعه رهزنی است . یک عده بیسواد پرمدعی راهزن از جیب اندیشمندان ارتزاق می کنند . دنیای کنونی به سواد و علم روی خوش نشان نداده است . دنیای کنونی متعلق به بنگاه داران املاکی بیسواد است . الان میدان دروغگویان و حقه بازان است . با دروغ و حقه به نام و نان رسیده اند و ما ...

۰۳/۵/۱۸ ۱۴:۳۹

کتابهایی که درباره میانه نوشته شده است لزوماً برای تفاخر نیست. برای نازیدن نیست. بلکه برای یافتن شادی ها و غم هاست. برای دیدن نقاط قوت و نقاط ضعف است. برای آشنایی با تاریخ و مواظبت از تکرار نشدن اشتباهات است. کسی که تاریخ را نخواند، دوباره اشتباه می کند، کسی که کتاب نخواند، همیشه کلاه سرش خواهند گذاشت. ساده باور خواهد بود. به راحتی از وی رأی خواهند گرفت. دهها مسئول انتصابی و انتخابی بر وی تحمیل خواهد شد که همگی عین همند اما هر کدام با یک زبان و یک فریب او را فریفته اند. مردم دانا، فریب نمی خورند. مردم آگاه برای فامیل و هم روستایی رأی نمی دهند، مردم کتابخوان برای خال و ابروی نامزد رأی نمی دهند. جماعت آگاه فرق بین یک انسان باهوش و باسابقه را با یک انسان شیاد و حرّاف می دانند و انتخاب ها و انتصاب های او صحیح خواهد بود. اگر کتاب نخوانیم گرسنه خواهیم ماند. گرسنگی شکم از گرسنگی عقل است. کتاب غذای عقل است.

۰۳/۵/۱۸ ۱۴:۳۰

باسلام. من تا حد ممکن کتابهایم را در سایت شخصی ام (دانلود کتابهای نائبی) برای دانلود رایگان تقدیم کرده ام لیکن برخی کتابهایم توسط ناشر و با سرمایه گذاری ایشان بوده است و نمی توانم چنین کاری بکنم وگرنه بنده در طول عمرم یک ریال هم از کتابهایم سود نبرده ام. حتی یک ریال!

۰۳/۵/۱۸ ۱۴:۱۷

احسنت حرف دل بنده رو زدین دلم خنکید. نمیدونم اینا به چی میانه مینازن 🤔

۰۳/۵/۱۸ ۱۲:۳۳

ضمن تشکر از دکتر کاوسی عزیز بابت متن خوب ، داشتن رفاه ، شهری آباد و پیشرفته با مردمی آگاه ، اهل مطالعه و مطالبه گر امکانپذیراست

۰۳/۵/۱۷ ۲۱:۰۴

عزیزم البته که تهیه غذا در این دوره و زمانه مهمتر و در اولویت ،نسبت به تهیه کتاب قرار دارد ولی قبول کنیم که عده ای هستند که غذا را تا خر خره آنهم با مخلفات گوناگون می خورند ولی دریغ و صد دریغ از یک صفحه کتاب خواندن .منظور دکتر هم اونایی هستند که دست شان به دهانشان میرسد والا پر واضح است که شکم گرسنه ایمان ندارد که هیچ حتی خدا را هم نمی شناسد تا چه رسد به کتاب شناسی و کتابخوانی !!! .

۰۳/۵/۱۷ ۱۸:۴۴

با سلام. مهندس برای چندمین بار است درخواست می نویسم زیر کامنت های شما
در صورت امکان پی دی اف کتاب ثعلبیه به تصحیح خودتان رو به اشتراک بگذارید.

۰۳/۵/۱۷ ۱۸:۰۰

کتاب و خواندن کتاب برای افراد زنده است نه برای مردگان متحرکی به نام انسان . مردم به نان شبشون محتاجند شما همچنان اذان می گویید ؟ اصلا به نوشته خودتان ایمان دارید ؟ وقعا به عنوان یک دکتر خواندن کتاب در این اوضاع بد اقتصادی را چطور سفارش می کنید با چه هدفی و انگیزه ای ؟ می خواهید مردم نوشته ای را از دکتر کاووسی بخوانند ؟ بیکارید ؟

۰۳/۵/۱۷ ۱۷:۵۶

مگر زادگاه ما چه ویژگی های خارق العاده ای دارد که شما توصیه به خواندن کتاب در باره آن می کنید ؟ عمر و جوانی من و شما در این میانه فلک زده گذشت و فقط آه و حسرت این گذران عمر گران بر دلمان ماند . آقای دکتر به چه چیز میانه می نازید ؟ به کدام فضاهای گردشی و تفرجی ؟ به کدام امتیاز و امکانات پزشکی و بهداشتی ؟ به کدام فرهنگ تحمل و از خود گذشتگی ؟ به کدام فرهنگ نظم و انضباط و قانون مندی و التزام به قانون گرایی ؟ به کدام ارزانی و انصاف در معاملات و معادلات اجتماعی ؟ به کدام آب و هوا ؟ به کدام مسوولین مردم دوست این شهر می نازید ؟ به کدام راه و اتوبان و خدمات شهری این شهر می نازید ؟ به کدام احیای فرهنگ توریست و جاذبه های توریستی میانه فخر می کنید ؟ آقای دکتر حالتون خوبه ؟ فشارکاری یا بیکاری ؟ پیشنهاد می کنم بجای توصیه به خواندن کتاب به سمت مطالبه گری مدنی حرکت کنید . از بس حقوق شهروندی ما در این شهر فلک زده و بی صاحب پایمال شده که دیگر فراموش کردیم حقوقی به نام حقوق شهروندی داریم . ول کنید این مباحث بیهوده و بی نتیجه را

۰۳/۵/۱۷ ۱۴:۵۵

آقای دکتر کاوسی تهیه غذا برای زنده مانده اولویت دارد یا تهیه کتاب برای خواندن ؟

۰۳/۵/۱۷ ۱۴:۵۳

آقای دکتر کاووسی به نظر شما خواندن کتاب اولویت دارد یا سلامت تن ؟

۰۳/۵/۱۷ ۱۴:۴۲

سلام و سپاس
مجموعه کتاب‌هایی که نام بردید، گنجینه‌ای ارزشمند از تاریخ، فرهنگ و هویت شهرستان میانه هستند. این آثار با رویکردی نوین و پژوهشی، به بررسی ابعاد مختلف این منطقه پرداخته‌اند و برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران و به‌ویژه میانه، بسیار جذاب و خواندنی خواهند بود.
من این کتاب ها را جداگانه بزودی در متنی معرفی خواهم کردم و خدمتتان ارسال می کنم برای نشر
با تجدید احترام

۰۳/۵/۱۷ ۱۳:۵۶

تک تک این کتاب هایی که مرقوم فرموده اید خوب است و بنده بيشترشان را مطالعه کرده ام منتها افرادی که علاقه مند هستند نمی دانند از کجا بخرند . اگر فایل پی دی اف را در صورت امکان در این سایت بگذارید عالی می شود

۰۳/۵/۱۷ ۱۲:۳۳

کتابهای جناب عبدالرحیم اباذری مرتبط با میانه:

سیمای میانه ، خطه ولایت

انقلاب اسلامی در شهرستان میانه

حماسه سازان تاریخ (زندگی‌نامه بیست تن از شهدای طلاب شهرستان میانه)

خاطرات فقیه اخلاقی ، آیت‌الله احمدی میانجی

خاطرات حجت‌الاسلام سیدسجاد حججی

۰۳/۵/۱۷ ۱۲:۱۳

سلام عزیزان لطفا کتابهایی که در رابطه با میانه نگاشته شده عنایت کرده بنویسید ممنون تا تعداد مشخص شود

۰۳/۵/۱۷ ۱۱:۲۸

بابا با تربیت...

۰۳/۵/۱۷ ۱۰:۵۹

چقدر گستاخ و بی تربیت هستند بعضی ها. این چه طرز حرف زدن هست؟ شماها کجا تربیت شده اید؟ می بینید که نویسنده فقط چند نمونه آورده و آقای نائبی هم چند کتاب دیگر اضافه کرده. شما هم با ادب و با شخصیت می توانستید اسم چند کتاب دیگر را ببرید و اینقدر عجولانه دادگاه تشکیل نمی دادید و تربیت خودتان را به رخ نمی کشیدید.

۰۳/۵/۱۷ ۱۰:۴۵

کتاب دانشنامه آبادی های میانه رو از کجا میشود،دانلود کرد،؟

۰۳/۵/۱۷ ۰۸:۳۵

پس کتاب های آقای عبدالرحیم اباذری چی؟ حالا چون اونا از قماش شماها نیست اسمی هم ازش به میان نمی آورید دیگه...

۰۳/۵/۱۷ ۰۸:۱۷

ضمن سپاس از جناب آقای دکتر کاووسی متاسفانه تالیفات انجام شده در مورد شهر گمنامان میانه به جز دو و سه نفر کسی نتوانسته و یا نخواسته تحقیقات و یا تالیفاتی بعمل بیاورد لذا امید هست با پشتیبانی اداره محترم ارشاد و فرمانداری و شهرداری و......بتوان کتبی در شأن این شهر تالیف و چاپ گردد به امید آن روز

۰۳/۵/۱۷ ۰۸:۱۷

ضمن سپاسگزاری از جناب دکتر کاوسی، کتابهایی مانند افسانه های بوزقوش اثر دکتر میکائیل رسولزاده، نگاهی نوین به اسامی کهن در شهرستان میانه اثر دکتر فیروز سیمین فر، کتاب میانه پایتخت ورزش اثر شاعر عزیزمان جناب محمدعلی رستمی، کتاب کاغذکنان در گذرگاه تاریخ اثر آقای اکبر پرندی و ... نیز در این مجموعه کتابها هستند. 

۰۳/۵/۱۷ ۰۷:۱۱

اميدوارم فرهنگ كتاب خواني در كشور رواج يابد.

۰۳/۵/۱۶ ۲۳:۳۷

درود برا ستاد کاووسی ایشان یکی از افتخارات علمی شهر میانه هستن،آن شاءالله همیشه سالم وسرافراز باشید

۰۳/۵/۱۶ ۲۲:۲۹

با تشکر از راهنمایی استاد گرامی در رابطه با مطالعه کتاب های مرتبط با شهرمان

اخبار روز