کد خبر: ۸۶۴۵۴
۱۱۱۱ بازدید
۱۸ دیدگاه (۱۶ تایید شده)

کرایه های سنگین و عدم تناسب با درآمدها

۱۳۹۷/۹/۲۸
۲۳:۴۲

شهرهای کوچک مثل میانه که هیچ زیرساخت مشخصی برای حمل و نقل عمومی ندارند و شاید هم منطقی نباشد که سرمایه گذاری کلان در این بخش چندان به صرفه  باشد, ولی متاسفانه این دیدگاه باعث شده در شهر میانه گزینه ی منحصر به فرد برای سفر درون شهری برای کسانی که وسیله شخصی ندارند فقط استفاده از تاکسی باشد. حال خانواده ای چهار نفره را در نظر بگیرید که از شهرک ولیعصر بخواهند به شهرک اندیشه یه سفر  خانوادگی داشته باشند آیا میدانید در این سفر رفت و برگشت آنها باید 16 هزار تومان کرایه تاکسی پرداخت کنند! حال شاید این فکر را بکنید که سفر با آژانس چند هزار تومان ارزانتر تمام شود که خود این مسئله بی منطق بودن کرایه ها را می رساند.چه منطقی دارد که شورای شهر با افزایش کرایه چندین باره این هزینه سنگین را به خانوار ها تحمیل کند. آیا چوب بیکاری افسار گسیخته شهر میانه و صف کشیدن 30 الی 40 تاکسی در مسیر های پر تردد شهر که همه همشهریان به عینه شاهد آن هستند را باید همین مردم بیکاری زده بخورند. محفلی نیست که خانواده ها از سنگینی کرایه های تاکسی در میانه ننالند و دغدغه تاکسی رانان و هزینه های سنگین لوازم یدکی هم شنیدنی است ولی متاسفانه امروز کمبود مسافر دردی دیگر بر درد آنها شده است.

آیا ظرفیت تردد ها با مجوز  تاکسی های موجود هم خوانی دارد?

آیا منطقی است در شهر بزرگی مثل تهران که درآمد ها چندین برابر شهرهای کوچکی مثل میانه است با صرف هزینه ای 1000 تومانی از شرق به غرب و از شمال به جنوب با مترو و اتوبوس سفر کنی ولی در میانه این هزینه چندین برابر آنجا باشد?چون گزینه ای دیگری نداری!

آقایان دست اندرکار و برنامه ریز شهری لطفا در این باره راهکاری اتخاذ نمائید که حداقل  خانواده های کم درآمد گزینه های دیگری هم در دسترس آنها باشد و در حسرت یه سفر خانوادگی به خانه اقوام خود نباشند و خواسته و ناخواسته مردم را خانه نشین ننمائیم.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۷/۱۰/۱ ۱۴:۲۲

بنده چندین سال درشرکتهای مختلف کارگری کردم تقریبا میشه گفت هرکاری اما چندسال پیش هم کارتواینجورشرکتهاوکارگاهها محدود شدوحداقل دستمزدیم ک میدادندو ندادندوحتی کارگری هم روابط بازی شدوازاین برنامه ها بنابراین مجبور شدیم بریم تو یکی ازاین آژانسها کارکنیم اما انقدرکرایه هاپایین بود که بادخل و خرج یه مجرد نمیساخت اما حالا که بعدچندین سال میخوام صاحب خونواده شم امثال من نمیدونم با این اوضاع بیکاری وگرانی دستمزدصنعتکارها،لوازم فروش هاو...چجوری میتونند غیرخودشون یکی دیگه رو هم خرجشو بدهنددرحالی که حتی باداشتن بیمه هم کمک هزینه ازدواج هم که میتونست تواین برهه زمانی کمک مفیدی برا امثال باشه ب رانندگان اژانس تعلق نمیگیره و کلی امتیازهای دیگر

۹۷/۹/۳۰ ۱۵:۰۲

بله الناس علی دین ملوکهم اما این حدیث کلیت ندارد البته استثنا هم به آن معنا که می فرمایید ندارد استثنا ها زیاد است
مگر در حکومت پیامبر ص وعلی علیه السلام اکثریت مردم مطابق میل حاکمانشان رفتار می کردند نه همیشه امام علی از نا فرمانی مردم گله می کرد نهج البلاغه سرشار از این گله هاست
حاکمیت سیستم هایی که برای اداره کشور تعریف می کند در رفتار وعملکرد شخصی و عمومی آنها موثر است اما حاکمیتها رقبای خارجی وداخلی هم دارند و همیشه بطور صد در صد نمی توانند اعمال اراده کنند
اگر حاکمیت یک سیستمی برای اداره کشور تعریف کرد که مبانی توحیدی هدف و بستر رشد وتعالی آن باشد و اکثریت مردم هم آن مبانی را قبول کردند نحوه تعاملات مردم ومسولین و فرهنگ عمومی کشور برآن اساس تعریف می شود واین طور نیست که حاکم تقصیر را متوجه مردم کند ومردم تقصیر را متوجه حاکمیت مهم در توسعه ورشد وفاق همگانی بر مبنای قانون اساسی و اهداف اصلی این قانون وباصطلاح روح قانون اساسی است

۹۷/۹/۳۰ ۰۹:۳۹

الناس علی دین ملوکهم
مردم به دین حاکمانشان میباشند
حاکم هر چی باشه مردم هم همانطور میشوند حاکم عادل باشه مردم عادل میشن حاکم دزد باشه مردم دزد میشن حاکم راست باشه مردم راست میشن حاکم کلک باشه مردم کلک میشن حاکم خویشتندار باشه مردم همان میشوند حاکم فکروذکرش فقط زن باشه مردم هم همان میشوند در کل طبق روایت حاکم هرطوری باشه مردم همانطور میشوند مردم یعنی اکثریت جامعه و ممکنه توشون استثنائاتی هم باشه
اگه دقت کرده باشی درطول این چهل سال تغییر مردم را دیدیم ....

۹۷/۹/۳۰ ۰۱:۵۸

یک وقت علی ع همراه قوم برای جنگی عازم بودند یک نفر از وی سوالی معرفتی پرسید دیگران خشمگین شدند که اینجا در این کارزار چه جای این نوع سوالهاست امیر مومنان فرمودند اتفاقا جنگ ماهم بخاطر همین چیزهاست
مرحوم آیت الله مجتهدی می فرمودند یک نفر نمازش را درست حسابی نمی خواند یک طلبه ای بهش تذکر داد او گفت ای بابا من چک برگشتی دارم هزار مشکل حواسم جمع نمی شود در نماز . بیچاره نمی داند اکثر مشکلات از همین عدم توجه کافی به نماز است
حالا توجیه نمی کنیم مسایل را ولی اکثر مشکلات جامعه از کم تقوایی است که امثال بنده داریم اگر حقیقتا به این مسایل توجه کافی واز صمیم دل می کردیم کمتر به مشکلات برمی خوردیم تنها حفظ ظاهر کافی نیست

۹۷/۹/۲۹ ۲۳:۰۶

همه دردهای ما حل شد فقط موند پشت پرایدمحرم نامحرم رعایت نمیشه
برادر پراید قاتل جون هزارن نفره اون حل شد و فقط موند محرم نامحرمش

۹۷/۹/۲۹ ۲۱:۳۷

ردیف عقب پراید جای سه نفر نیست! برخورد و تماس بین نامحرم پیش میاد والله گناهه

۹۷/۹/۲۹ ۱۳:۴۸

سلام دوست عزیز حقیقت را گفتی میانه از نظر حمل و نقل درون شهری از بسیاری از شههای بزرگ و کلانشهرها گرانتر است چون شهرهای بزرگ اتوبوسرانی دارند ولی میانه ندارد و متاسفانه خود عواملین شهرداری مانع خرید اتوبوس هستند و دلیل کاذب اینکه خیابانهای میانه کوچک است و توان حرکت اتوبوس را ندارد را به دهان مان انداخته اند در حالیکه واقعیت چیز دیگری است و تعدادی از بزرگان شهرداری چندین تاکسی دارند و اجاره داده اند و نمی خواهند از نپن بیفتند و....
برادرم حالا فهمیدی شهر کوچک یعنی چی؟! یعنی باید قربانی انحصارطلبان باید باشی.

۹۷/۹/۲۹ ۱۳:۰۵

یاشا آقای میکائیلی، دوغرو آراشدیرما و دوغرو سؤز

۹۷/۹/۲۹ ۱۲:۱۶

به شتر گفتند گردنت کج است گفت کجام راست است که گردنم هم راست باشد
در مورد قیمتها علاوه بر کرایه حمل و نقل ، نرخ همه محصولات اعم از میوه و سبزی و پوشاک و ... علاوه بر اینکه کیفیت محصولات در مقایسه با سایر شهرها چه بزرگ و چه کوچک بسیار پایین است قیمتها هم گرانتر است برای مقایسه میتوانید قیمت و کیفیت برخی از محصولات بعنوان مثال میوه و نان را در تهران و تبریز با میانه مقایسه نمایید و ببنید که چگونه بی کیفیت ترین محصول با قیمت گران به مردم عرضه میشود
نه فروشنده انصاف و وجدان دارد نه مسئول وجدان کاری

۹۷/۹/۲۹ ۱۱:۵۸

اکثر تاکسیداران یا باز نشسته هستن یا از روستاهای نزدیک به شهر هستن مثل سبز .نیک آباد .گلبوس و....که اینهم یک نوع مشکل است که در زمان کشت زراعت در روستا هستن و در در فصلهای پاییز وزمستان با تاکسی کار میکنن که این در حق اون افرادی که تنها منبع در آمدشون فقط از تاکسی هستش وبا مخارج وهزینه شهری مثل اجاره منزل و... زندگی میکنن بنظر نا عادلانه است

۹۷/۹/۲۹ ۱۰:۰۱

تشکر.میانه با تمام شهرهای ایران فرق دارد.امسال دوباره کرایه تاکسی های میانه را بالا بردن.اینم از عمل کرد شوراهای عزیز شهر مان

۹۷/۹/۲۹ ۰۸:۵۸

بدبخت اونیکه بخاطر چهارصد پونصد هزار تومن کار میکنه دو شیفته هر روز چهار بار میره میاد اون چهارصد پونصدم هر ماه بیشتر از صد تومنش میره برای کرایه.اونیکه کرایه هارو افزایش کیدی به فکر راننده تاکسی هستی ولی به فکر همچین بدبختهایی نه؟

۹۷/۹/۲۹ ۰۸:۵۶

امسال دومین بار هست که کرایه ها افزایش داشتن تو میانه.سر و ته میانه دو سه تا خیابون بیشتر نیست اونوقت این افزایش کرایه برای چی هست؟تو تهران به اون بزرگی یک مسیر طولانی سوار تاکسی میشی کرایه اش این همه نیست که تو میانه از اندیشه سوار میشی تا چهارراه هزار تومن.کرایه ها نهصد شدن راننده ها هم که حروم خور اون صد تومن رو غنیمت میدونن میندازن تو جیب روزی از شصت مسافر صد تومن اضافه بگیرن هر روز شش تومن حروم میبرن سر سفرشون کافیه به خودشون همون صد تومن رو کم بدی ببین چه چیزایی میشنوی

۹۷/۹/۲۹ ۰۸:۴۶

با سلام وقت بخیر در مورد افزایش کرایه تاکسی ها در شهر میانه مطلبی در همین سایت منتشر شد متاسفانه مثل انتقادهای دیگر  مانند ساماندهی خودروهای مسافربر ایستگاه راه آهن بدون ترتیب اثر ماند.

قیمت امتیاز تاکسی در شهر میانه بین 20 تا 30 میلیون تومان می باشد در صورتیکه قیمت امتیاز تاکسی در بعضی از کلان شهرها بین 5 تا 10 میلیون تومان می باشد.

  آیا شورای اسلامی شهر که یکی از وظایف آن نظارت بر عملکرد سازمان های وابسته به شهرداری می باشد،بصورت کامل توانسته است نظارت های خود انجام دهد؟

افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در شهر میانه با توجه به درآمد شهروندان می باشد!؟https://vom.ir/84620m/posts/85319

۹۷/۹/۲۹ ۰۸:۰۰

سلام.کاملا درسته.باید ساماندهی حمل و نقل صورت بگیرد.از نظر ایستگاه تجهیزات کرایه و تعداد تاکسی.... تاکسی ها جایی برای سایر اتومبیل ها نگذاشته اند.در برخی مکانها بسیار متراکم و در جاهایی مثل مسیر بیمارستان خاتم ک بسیار نیاز است اصلا نایاب هستند.لطفا رسیدگی شود.

۹۷/۹/۲۹ ۰۷:۴۴

در سال جاری کرایه تاکسیها دو بار افزایش یافت
افزایش غیر کارشناسی سالیانه کرایه ها باعث شده قیمت تاکسی در شهر میانه به 100 میلیون تومان هم برسد در صورتی که در شهرهای دیگر چنین نیست

اخبار روز