کد خبر: ۳۶۸۰۴
۵۰۰۸ بازدید
۲۳ دیدگاه (۲۲ تایید شده)

میانه ؛

شاهراه ارتباطی یا قتلگاه جاده ای / مروری بر مهمترین تصادفات سال 93

۱۳۹۳/۱۲/۲۴
۰۹:۴۳

شهرستان میانه بعنوان بزرگترین شهرستان استان ، با دارا بودن 1841  کیلومتر راه و 15 درصد محورهای مواصلاتی استان رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است .

تصویر صدای میانه

در طول تاریخ میانه در مسیر معروفترین جاده ها قرار گرفته از جاده ابریشم ، راه اکباتان جاده قدیم شوسه تهران - تبریزو راه سیراف گرفته تا جاده ترانزیت و راه آهن .

جاده ترانزیت که جایگزین جاده تجاری ابریشم شد بیش از 50 سال پیش با سختی و مشقات فراوان ساخته و 100 کیلومتر از این مسیر در محدوده میانه قرار گرفت .

از مهم ترین محورهای منطقه میتوان به میانه – بستان آباد – تبریز ، میانه – سرچم – اردبیل ، میانه – زنجان ، میانه - میاندواب و اتوبان پیامبر اعظم اشاره کرد ،البته راه های فرعی دیگری نیز وجود دارد که از جمله آنها میانه – هشترود – مراغه ، میانه – سراب و میانه – نیر – اردبیل می باشد .

همچنین راه آهن میانه نیز دارای اهمیت استراتژیک در منطقه شمالغرب است ،در حالی که حدود 70 درصد کشور راه آهن ندارد ،ایستگاه میانه تقریبا 75  سال پیش افتتاح شده و با افتتاح راه آهن میانه – اردبیل و میانه – تبریز، طول شبکه ریلی متصل به چهارراه میانه به بیش از 1000 کیلومتر می رسد.

وسعت زیاد باعث شده که میانه بین استانهای زنجان ،اردبیل و آذربایجان شرقی قرار گیرد و بعنوان شاهراه ارتباطی از حساسیت ویژه ای برخوردار باشد و همه اینها در کنار همشهرستان میانه را از دیرباز به لحاظ راه و حمل و نقل یک منطقه سوق الجیشی مطرح کرده است .

نقشه راه های میانه

برای دیدن نقشه راه های میانه در اندازه بزرگتر کلیک کنید

با ذکر این تاریخچه مختصر به سراغ مبحث بعدی میرویم که تلفات جاده ای ست ، در این چند سالی که در خبرمیانه فعال هستم ، به یاد ندارم که سالی به اندازه سال 93 به این تعداد تلفات جاده ای داشته باشیم ، تصادف هایی که در چهار سمت میانه رخ داده و گاهی چنان دلخراش بوده که شهر را در بهت و حیرت فرو برده است .

در بین متوفیان و مجروحان از اقشار مختلف بوده اند از مدیرکل گرفته تا همین مورد آخر یعنی فرهنگیان خانم .

با توجه به تعدد راه های اصلی در میانه ، اخبار سوانح رانندگی نیز زیاد است که از عمده دلایل آن دو بانده بودن و پر پیچ و خم بودن جاده ها به دلیل قرارگرفتن در منطقه کوهستانی و خطای خود رانندگان می باشد .

افتتاح شتابزده جاده هایی مثل سرچم – اردبیل ، میانه – میاندواب برای پر کردن رزومه باعث شده که این محورها از امکانات بدیهی مثل پلیس راه ، علائم راهنمایی و رانندگی و امدادونجات محروم باشد .

جاده ترانزیت که در گذشته برای وسایل نقلیه محدود ساخته شده بود با افزایش خودروها دیگر جوابگو نبوده و تصادف ها عموما بین سواری ها و خودروهای سنگین صورت گرفته است .

********************

 ابتدا آمار تصادفات میانه در سال 93 را خدمت شما ارئه و در پایان چند راهکار عرضه خواهد شد : (این آمار سوانح رانندگی ست که در صدای میانه ثبت شده است و مطمئنا مواردی بوده که در خبرها نیامده است .)

پیچهای خطرناک جاده میانه-تبریزباز هم قربانی گرفت

فروردین ماه ؛ تصادف پراید و تریلی  در 15 کیلومتری جاده میانه –تبریز : هر دو سرنشین پراید کشته شد .

تصادف با قطار تهران – تبریز

فروردین ماه ؛ مرد 60 ساله میانه با قطار مسافربری تهران – تبریز برخورد کرد و جان خود را از دست داد .

تصادف مرگبار در اتوبان پیامبر اعظم (ع)و انتقال مصدومان به میانه

فروردین ماه ؛تصادف پرشیا با تریلی در اتوبان پیامبر اعظم (ع)، 180کیلومتر مانده به تبریز : یک کشته ، 5 زخمی

تصادف مرگبار پرشیا و موتور سیکلت در ورودی ترکمانچای

اردیبهشت ماه ؛ برخورد پرشیا با موتورسیکلت در ورودی ترکمنچای : 1 کشته ، یک زخمی

تصادف پراید با کمپرسی در 10 کیلومتری جاده میانه -تبریز

اردیبهشت ماه ؛ تصادف منجر به جرح پراید با کمپرسی باری در 10 کیلومتری جاده میانه - تبریز : یک زخمی

3 فقره تصادف جاده ای

اردیبهشت ماه  ؛ تصادف پراید با خاور ، تصادف پژو با تریلی ،واژگونی سمند : مجموعا 11 زخمی

تصادف پژو و تریلی در جاده میانه - قره چمن

خردادماه ؛ برخورد یک دستگاه پژو و تریلی در محور  میانه-تبریز : دو کشته ، 4 زخمی

برخورد دو کامیون با یکدیگر در میانه

تیرماه ؛ برخورد دو کامیون در دادلو (کیلومتر 170 زنجان – تبریز) : دو زخمی

راکب موتورسیکلت در سانحه رانندگی در شهرستان میانه جان باخت

تیرماه ؛ برخورد شاخ به شاخ دو موتورسيكلت در داخل شهر ميانه : یک کشته ، یک زخمی

تصادف در محور میانه - میاندوآب

مردادماه ؛ برخورد یکدستگاه پژو 405 با یکدستگاه موتورسیکلت : دو کشته و سه زخمی

حادثه رانندگی در محور اردبیل - سرچم

مردادماه ؛ برخورد سمند با کامیون در سه راه قره بلاغ : یک کشته ، سه زخمی

تصادف مرگبار اسکانیا با کامیون بنز

مردادماه؛ برخورد کامیون کشنده اسکانیا با کمپرسی بنز در کیلومتر  60 محور زنجان - میانه : 2 کشته ، دو زخمی

سانحه رانندگی در جاده ترانزیت میانه

شهریور ماه ؛ برخورد پژو 206 با یک عابر پیاده در جاده ترانزیت : عابر پیاده کشته شد

شش کشته در سانحه رانندگی آقکند - خلخال

شهریور ماه ؛ تصادف پراید و اتوبوس مسافربری در کیلومتر 41 آزاد راه  سرچم – اردبیل : کشته شدن 6 تن از هموطنان

برخورد 4 تریلی و کامیون در محور میانه- تبریز

شهریورماه ؛ برخورد 4 دستگاه تریلی و کامیون در کیلومتر 32 محور میانه-تبریز ( تونل شماره 1) : بدون تلفات

تصادف در محور میانه – قره چمن

مهرماه ؛ تصادف پراید و کامیونت ایسوزو در کیلومتر 10 محور میانه _قره چمن : راننده پراید در دم جان باخت

باز هم تصادف ، باز هم مرگ ، باز هم میانه – تبریز

مهر ماه ؛ تصادف اسکانیا با پژو در در 20 کیلومتری جاده میانه – تبریز : 2 کشته و 2 زخمی .

برخورد کامیون و موتورسیکلت میانه - زنجان

مهرماه ؛ برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یک دستگاه کامیون :  یک کشته ،یک زخمی

واژگونی پژو 206 در جاده سرچم - اردبیل

آبان ماه ؛ واژگونی  پژو 206 در کیلومتر 40 جاده سرچم - اردبیل : زخمی شدن چهار نفر

سقوط یکدستگاه خودرو در محور میانه، زنجان به رودخانه

آذرماه ؛ سقوط خودروی سواری 206 SD در 20 کیلومتری محور میانه، زنجان : زخمی شدن راننده

واژگونی خودرو مدیر کل بهزیستی در مسیر میانه - قره چمن

آذرماه ؛ واژگونی خودرو حامل مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در مسیر میانه - قره چمن : یک زخمی

تصادف کامیون و پژو در محور سرچم-اردبیل

دی ماه ؛ برخورد یکدستگاه پژو 405 و کامیون ولوو در کیلومتر 25 محور سرچم-اردبیل : جان باختن دو سرنشین پژو

 برخورد پژو با وانت مزدا در محور زنجان به میانه

بهمن ماه ؛ برخورد یک دستگاه پژو با وانت مزدا در محور میانه – زنجان :کشته شدن مادر و فرزند 10 ساله

برخورد کامیون با سواری در جاده قدیم بستان‌آباد- میانه

اسفندماه ؛ برخورد کامیون با سواری در جاده قدیم بستان‌آباد- میانه : دو زخمی

 تصادف نیسان و پژو در محور میانه – میاندواب

اسفند ماه : تصادف یک دستگاه خودروی پژو با یک دستگاه نیسان : کشته شدن 6 نفر (4 معلم و دو راننده ) و یک زخمی

**********************

مطمئنا به غیر از این 25 فقره تصادف ، موارد دیگری هم بوده که در محورهای اطراف میانه اتفاق افتاده باشد که یا در خبرگزاری ها یا صدای میانه نیامده  است در مجموع همین سوانح 34 کشته و 45 زخمی داشته ایم که این آمار بسیار متفاوت تر از آمارهای مسئولین است .

فرجی فرمانده پلیس راه استان در دیدار با حیدری آزاد از کاهش تصادفات در 9 ماه اول سال گفت و کشته های این مدت را 12 نفر اعلام کرد .(لینک خبر) در حالی که آبراهی معاون عملیات راهور استان تعداد فوتی های تصادف در همین مدت را 8 نفر اعلام کرد که افزایش 60 درصدی را نشان می داد (لینک خبر)، اگر همین دو آمار را مقایسه کنیم می بینیم که فقط با اعداد برای گزارش دهی بازی شده است و متاسفانه این همان کاری ست که مسئولین استانی و شهرستانی انجام می دهند و به راحتی قابل تشخیص هست .

برای جلوگیری و کاهش آمار فوت و جرح ، راهکارهای بلند مدت و کوتاه مدتی وجود دارد که عبارتند از :

  1. عدم تردد کامیون و ماشین آلات سنگین ]حداقل در ایام پرتردد مثل نوروز و تابستان و ساعات بخصوص مثل روزها[ (کوتاه مدت)
  2. افزایش تعداد نیروهای پلیس راه در مسیرهای خطرناک (کوتاه مدت)
  3. ایجاد پلیس راه و امداد جاده ای در مسیرهایی مثل میانه – میاندواب (بلندمدت)
  4. تعریض جاده های درجه یک مثل میانه – قره چمن و میانه – سرچم (بلندمدت)
  5. کاهش وابستگی ادارات به مرکز استان (مخصوصا که الان ادارات می توانند ارتقا پیدا کرده و معاونت اداره کل شوند) (کوتاه مدت)
  6. تجهیز مراکز بهداشتی به mri و سی تی اسکن و آوردن پزشکانی متخصص (میان مدت)
  7. عدم اعزام نیروها به شهرهای همجوار (کوتاه مدت)
  8. احتیاط رانندگان و رانندگی با سرعت مناسب بعنوان مهمترین فاکتور در کاهش آمار تصادفات
  9. آغاز به کار راه آهن میانه – تبریز و میانه – اردبیل (میان مدت)

این راهکارها همت همه جانبه می خواهد بخشی به خود ما و بخشی دیگر به همکاری و اتحاد مسئولین برمی گردد، آنها می توانند با وحدت رویه هر کاری را به سرانجام برسانند ، به شرطی که قصدشان خدمت به مردم و خانواده های عزادار باشد مثل حضور وزیر راه و معاونین وزیر راه به دعوت مسئولین طی سال 93 در میانه ، اردبیل و تبریز که در راستای به پایان رساندن طرح های ناقص بود.

فرصتی که از نظر راه های جاده ای و ریلی نصیب میانه شده را می توان با تدابیری ، راه هایی ایمن و توریستی کرد که برای هر مسافر به جای دلشوره ، دلربایی کند .

امیدواریم که سال 94 سالی با کمترین آمار تصادف باشد و هیچ خانواده ای داغ عزیزانش را نبیند .

 

************

لینک جدید از یک تصادف :

نثار روح پاک "علی رحیملو اقدم" مسافر بی بازگشت

 

 

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۳/۱۲/۲۶ ۰۹:۳۵
همسایه گرامی ومحترم دست گلت درد نکنه درد کهنه شده میانه جاده تبریز میانه راه برای سواریها نیست فقط ماشینهای بزرگ تررد دارند کسی به فکر نیست .
۹۳/۱۲/۲۵ ۲۳:۵۴
[quote name="رامین مهاجری"] میانگین آمار فوت شدگان حوادث رانندگی در ایران 21 نفر به ازای هر 100 هزار نفر در مقایسه با میانگین جهانی 18 نفر به ازای هر 100 هزار نفر جایگاه بالاتری دارد... فک میکنم کشته شده های حوادث رانندگی در میانه رتبه یک ایران دوم خاورمیانه سوم آسیا و 4م جهان را دارد. [/quote] اگر به آمار مسئولین باشه که جزو شهرهای با کاهش آمار تصادف می باشد .
۹۳/۱۲/۲۵ ۲۳:۴۹
میانگین آمار فوت شدگان حوادث رانندگی در ایران 21 نفر به ازای هر 100 هزار نفر در مقایسه با میانگین جهانی 18 نفر به ازای هر 100 هزار نفر جایگاه بالاتری دارد... فک میکنم کشته شده های حوادث رانندگی در میانه رتبه یک ایران دوم خاورمیانه سوم آسیا و 4م جهان را دارد.
۹۳/۱۲/۲۵ ۱۸:۰۲
کاش مسولین فکری هم به این درپوشهای فاضلاب سطح خیابانها بکنند که چند وجبی پایین تر از سطح خیابونه ووقتی ماشین توش میاوفته دلو و رودهاش میریزه
۹۳/۱۲/۲۴ ۲۰:۵۲
امروز یک خبر دیگر هم به این لینک ها اضافه شد و جوان دیگری از دست رفت .
۹۳/۱۲/۲۴ ۲۰:۱۵
[quote name="سعید صادقیان"] ضمن تشکر از جناب طاهر نائبی عزیز، تا زمانیکه جاده میانه تبریز و میانه زنجان بطور کامل تعریض شود مدت زمان زیادی طول می کشد ولی می‌توان تا تعریض کامل، در هر 5 یا 10 کیلومتر یک کیلومتر جاده را سه باند نمود یا به اصطلاح باند سبقت ایجاد نمود البته در محور میانه تبریز در چند منطقه چنین محلهایی وجود دارد ولی تعدادش کم است. [/quote] چند سالی هست که شرکتها ماشین آلات خود را آنجا می ریزند و بعد از چند صدمتر تعریض ، کار تعطیل می شود تا یک شرکت دیگر ... اوایل قرن با آن امکانات که این جاده ساخته شد ، این همه طول نکشید که برای چند کیلومتر زمان می برد .
۹۳/۱۲/۲۴ ۲۰:۱۲
[quote name="چه قد بگم"] طاهرجان هفته بعد می توانی دفترچه ات را ببری بیمارستان ام آر آی بگیری دستور دادم نصب کنند [/quote] ایستیه نین شاددیغینا ، ایسته مینین کورریغینا ...
۹۳/۱۲/۲۴ ۲۰:۱۱
[quote name="همشهری شما"] آقا طاهر نایبی از تحقیقتان بینهایت ممنونم. خیلی عالمانه بود ولی راهکار 1 انصاف نیست. بجای اصلاح فرهنگ رانندگی نبایست جلوی عبور کامیونها را گرفت. پدر من 40 سال توی جاده هاست. جاده فعلی کلی مکانیک و غذاخوری و محل استراحت امن داره ولی اتوبان نداره. شیب جاده هم برای کمرشکن ها خوبه ولی اتوبان اصلا مناسب نیست. از طرفی اگه تریلی ها ممنوع بشه معیشت همین چند مکانیکی و غذاخوری هم از بین میره. [/quote] لطف دارید ، این راهکاری ست موقت که در ایام خاص سال و برخی ساعات روز اعمال می شود و الان هم اگر ببینید اطلاعیه ممنوعیت ها موجود است ، بنده در جایی کار می کنم که حیات آن کارخانه به وجود کامیون هاست .
۹۳/۱۲/۲۴ ۱۹:۵۹
آقا طاهر نایبی از تحقیقتان بینهایت ممنونم. خیلی عالمانه بود ولی راهکار 1 انصاف نیست. بجای اصلاح فرهنگ رانندگی نبایست جلوی عبور کامیونها را گرفت. پدر من 40 سال توی جاده هاست. جاده فعلی کلی مکانیک و غذاخوری و محل استراحت امن داره ولی اتوبان نداره. شیب جاده هم برای کمرشکن ها خوبه ولی اتوبان اصلا مناسب نیست. از طرفی اگه تریلی ها ممنوع بشه معیشت همین چند مکانیکی و غذاخوری هم از بین میره.
۹۳/۱۲/۲۴ ۱۷:۳۰
البته دستگاه کهنه ام ار ای از قزوین که رده خارج هست میاد و فردا هم خراب میشه. میگی نه نگاه کن!
۹۳/۱۲/۲۴ ۱۵:۴۷
طاهرجان هفته بعد می توانی دفترچه ات را ببری بیمارستان ام آر آی بگیری دستور دادم نصب کنند
۹۳/۱۲/۲۴ ۱۵:۲۱
ضمن تشکر از جناب طاهر نائبی عزیز، تا زمانیکه جاده میانه تبریز و میانه زنجان بطور کامل تعریض شود مدت زمان زیادی طول می کشد ولی می‌توان تا تعریض کامل، در هر 5 یا 10 کیلومتر یک کیلومتر جاده را سه باند نمود یا به اصطلاح باند سبقت ایجاد نمود البته در محور میانه تبریز در چند منطقه چنین محلهایی وجود دارد ولی تعدادش کم است.
۹۳/۱۲/۲۴ ۱۴:۵۷
[quote name="محمد رضا عابدی"] با سلام و تشکر از گزارش تهیه شده و تاسف از آمار بالای تصادفات ، به نظر بنده نیز اولین و سریعترین راه ، راهکار مورد هشتم که در گزارش ارائه شده است می باشد یک پیشنهاد اجرا شده در آلمان در یکی از مسیرهای حادثه خیز آلمان در مسیر جاده (محل تصادفات قبلی) تابلوهای که حاوی تصاویر افراد فوت شده به همراه تاریخ و ساعت حادثه بودند نصب شده بود پس از استعلام از مسئولین محلی در باره علت نصب و نتیجه آن ، اظهار داشتند که مسافران و رانندگان با دیدن این تابلوها احتیاط بیشتری می نمایند به طوری که بعد از دو سال تعداد تصادفات و فوت شده گان هفتاد درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین در جواب سوال ما مبنی بر اینکه آیا خانواده های افراد فوت شده رضایت به اینکار دارند یا نه ؟ اظهار داشتند که ایده اولیه طرح توسط خانواده ی یکی از فوت شده گان مطرح و اجرا شده است شاید با اندکی بومی سازی بتوان عملی کرد [/quote] ممنون آقای عابدی ، میتواند به لحاظ روانی تاثیرگذار باشد ولی اول باید مسئولین صادق باشند و آمار صحیح بدهند . در کشور آلمان سالانه کمتر 4000 نفر در جاده ها کشته می دهند ولی در ایران بالای 25000 نفر آن هم اگر صحیح باشد . وقتی برخی رانندگان جوان ما به لحاظ روانی آمادگی ندارند و با سرعت 120 به بالا حرکت می کنند آیا به کشته ها توجه می کند ؟ این راننده خودش را مایکل شوماخر می داند ، همه اینها نیازمندآموزش قبل از گرفتن گواهینامه است .
۹۳/۱۲/۲۴ ۱۴:۱۶
[quote name="محمد رضا عابدی"] در یکی از مسیرهای حادثه خیز آلمان در مسیر جاده (محل تصادفات قبلی) تابلوهای که حاوی تصاویر افراد فوت شده به همراه تاریخ و ساعت حادثه بودند نصب شده بود پس از استعلام از مسئولین محلی در باره علت نصب و نتیجه آن ، اظهار داشتند که مسافران و رانندگان با دیدن این تابلوها احتیاط بیشتری می نمایند به طوری که بعد از دو سال تعداد تصادفات و فوت شده گان هفتاد درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین در جواب سوال ما مبنی بر اینکه آیا خانواده های افراد فوت شده رضایت به اینکار دارند یا نه ؟ اظهار داشتند که ایده اولیه طرح توسط خانواده ی یکی از فوت شده گان مطرح و اجرا شده است شاید با اندکی بومی سازی بتوان عملی کرد [/quote] از چند سال گذشته در جاده های ایران نیز خودروی واقعی اوراقی را همراه با اطلاعات فوت شده و مصدومی به نمایش می گذارند ولی آماری نداریم که تاثیر بازدارندگی آن را نشان دهد.
۹۳/۱۲/۲۴ ۱۳:۳۵
با سلام و تشکر از گزارش تهیه شده و تاسف از آمار بالای تصادفات ، به نظر بنده نیز اولین و سریعترین راه ، راهکار مورد هشتم که در گزارش ارائه شده است می باشد یک پیشنهاد اجرا شده در آلمان در یکی از مسیرهای حادثه خیز آلمان در مسیر جاده (محل تصادفات قبلی) تابلوهای که حاوی تصاویر افراد فوت شده به همراه تاریخ و ساعت حادثه بودند نصب شده بود پس از استعلام از مسئولین محلی در باره علت نصب و نتیجه آن ، اظهار داشتند که مسافران و رانندگان با دیدن این تابلوها احتیاط بیشتری می نمایند به طوری که بعد از دو سال تعداد تصادفات و فوت شده گان هفتاد درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین در جواب سوال ما مبنی بر اینکه آیا خانواده های افراد فوت شده رضایت به اینکار دارند یا نه ؟ اظهار داشتند که ایده اولیه طرح توسط خانواده ی یکی از فوت شده گان مطرح و اجرا شده است شاید با اندکی بومی سازی بتوان عملی کرد
۹۳/۱۲/۲۴ ۱۳:۱۹
ممنون از دوستان دلیل اصلی که این مقاله و آمار جمع آوری شد ، آماری بود که مسئولین مثل نقل و نبات بهم پخش می کنند و نوید کاهش تصادفات را می دهند ، ما هم دوست داریم بپذیریم ولی آنچه در واقعیت می بینیم خلاف چنین ادعایی را اثبات می کند .
۹۳/۱۲/۲۴ ۱۱:۱۸
با تشكر از برادر عزيزم جناب اقاي نايبي سوانح جاده ای یک پدیده اجتماعی است که نیاز به شناسایی ابعاد زیربنایی تر آن از قبیل مسائل فرهنگی، روانی، جامعه شناختی، تبلیغاتی، قضایی، پزشکی و نقش و جایگاه پلیس علاوه بر نارسایی های ناشی از فناوری از جمله کیفیت راه ها و خیابان ها، کیفیت ساخت اتومبیل ها و... دارد. به طور قطع آمار معلولان و مصدومان ناشی از حوادث رانندگی و جاده ای 10 تا 15 برابر میزان تلفات ناشی از آن است که عواقب جبران ناپذیر آن همچون بی سرپرستی، مسائل و مشکلات روحی و روانی، هزینه های هنگفت درمانی و نیز مسائل جزایی و قضایی است. . اميد است مسئولين ذيربط با اسيب شناسي در اين بخش جلوي امار تكان دهنده كه روز به روز بيشتر مي شود را بگيرنند./.
۹۳/۱۲/۲۴ ۱۱:۱۳
راهکار شماره 8 مهمترین عامل کاهش سوانح رانندگی است. پلیس و صدا و سیما نقش مهمی در فرهنگسازی عمومی دارد. در زمان آقای قالیباف، کارتون های بسیار آموزنده ای برای فرهنگسازی رانندگی ساخته شد و تأثیر بسیار زیادی داشت. یادم هست که در داخل ماشین دختر کوچک من، نقش پلیس را داشت و هر نوع سهل انگاری یا تخلف رانندگی مانند لاین عوض کردن، سرعت غیرمجاز، سبقت بد ، خوردن، صحبت تلفنی و ... را تذکر می داد و من باید رعایت می کردم. الآن تلویزیون ما چسبیده به "خشم مردم فلان کشور علیه فقر و بیکاری و ...!". در همان زمان یادم هست در عوارضی که خودروها برای پرداخت عوارضی توقف می کردند ، یک پلیس ضمن عرض سلام و احترام، یک شاخه گل و یک سی دی آموزشی ـ تفریحی هدیه می کرد و در مسیر سی دی را گوش می کردیم که طنز یا مصاحبه یا آموزش در مورد رانندگی بود. متأسفانه این فرهنگسازی از بین رفت و در همان چند سال متوقف شد. امیدوارم این فرهنگسازی بصورت گسترده تکرار شود.
۹۳/۱۲/۲۴ ۱۱:۱۲
البته این را خدمت بزرگواران و کاربران عزیز عرض نمایم راننده نیسان چاراویماقی از سرپایینی به سربالایی در حال سبقت از خودروی سواری بود و اونم اینکه اتومبیل پراید از سرازیری به سرپایینی حرکت میکرد ... راننده نیسان که اصلا به اصول و قوانین رانندگی توی جاده پایبند نیست ، این رانندگان روستایی و شهرهای همجوار فاقد صلاحیت رانندگی هستند ...
۹۳/۱۲/۲۴ ۱۰:۵۷
خطاب به مسئولین ناجا راهور، پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان و استان معاون گرامی استاندار و فرماندار ویژه محترم شهرستان میانه، نمایندگان محترم مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان ادارات دولتی در شهر میانه خداوند امروز از لطف و لطف بیکران خودش به حامل خودروی معلمان در مسیر جاده میانه - میاندوآب توی نقطه ابتدای روستای زرده ملک،راننده روستایی نیسان که از سرپایینی به سربالایی،با پلاک شهری منطقه چاراویماق عازم میانه بود به اتومبیل پراید برخورد میکرد با درایت و تیربینی راننده کنترل ماشین بدست گرفت و خدا رو شکر برای سرنشینان معلمان و خود راننده چیزی نشد ... اما متاسفانه راننده نیسان با کمال پر رویی و بی قانونی به راننده پراید توهین کرد ... ماموران و مسئولان پلیس راه راهنمایی و رانندگی بیدار و در صحنه باشین و وجود پلیس راه نامسحوس در این جاده بشدت ضروری می باشد ... معلمان و کارمندانی که سهم بسزایی در پیشرفت شهرستان چاراویماق دارند ... مسئولان گرانقدر و پرتلاش لطفا لطفا عزم راسخ داشته باشین ... از خبرنگاران محترم خبرگزاری ها و روزنامه های سراسری درخواست عاجزانه دارم این معضل بزرگ که در کمین معلمان و کارمندان هست اطاع رسانی جدی و پیگیری فرمایین ...
۹۳/۱۲/۲۴ ۱۰:۲۱
سپاس و درود بر جناب نایبی عزیز، از تهیه گزارش و آمار کل حادثه های بزرگ بی نهایت سپاسگزارم ... خیلی عالی بود ... امیدواریم مردم خودمان میانا با جدیت از مسئولین بخواهند که در مورد راهکارهای بلند مدت و کوتاه مدت که برای شهرستان میانه ارائه دادین اقدامات بزرگی برای رفع حل معضل بزرگ شهرستان میانه که دامن گیر اکثر خانواده های شهرستان میانه شده ... مردمان عزیز و خبرنگاران عزیز بیائید همه در دست هم دهیم معضل بزرگ شهرستان میانه به چالش بکشانیم ... ای کاش مسئولین ناشنوا بودند و می فهمند مسئولیت بزرگی که برعهده گرفتند با وجدان و غیرت خودشان چه پاسخگوی بزرگی در پیشگاه خداوند و همچنین مردم عزیزمان که بفرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) : مردم نعمتان کشور هستند ...
۹۳/۱۲/۲۴ ۱۰:۰۳
روی این مقاله حداقل یک ماه زحمت کشیده اید. امیدوارم مسئولین استفاده کنند. دستتان درد نکند.

اخبار روز