خرابی بیش از حد قطار پردیس و بلاتکلیفی مسافران و همشهریان در ایستگاه مطلب جدیدی نیست
این امر باعث سرگردانی چند صد نفری همشریان عزیز در ایستگاههای قطار شده و میشود
در جدیدترین مورد که در تاریخ 27/4/1393 در قطار پردیس از مقصد تهران به میانه ساعت حرکت 2:50 ظهر اتفاق افتاد به این قرار بود که قطار پردیس 15 دقیقه بعد از خروج از ایستگاه تهران جایی مابین کرج و تهران روی ریل از کار افتاد و به کل خاموش شد که تکنسین مربوطه با یک آچار تخت 10-11 رفت زیر قطار و بعد از مدتی وقتی خواستند استارت بزنند بار اول قطار روشن نشد و بار دوم قطار روشن شد ولی همینکه خواست حرکت کند دوباره خاموش شد .بالاخره بار سوم قطار حرکت کرد ولی با سرعتی پایین تر از حد معمول (البته لازم به ذکر میباشد که ایندفعه نیز برای اینکه قطار خاموش نشود سیستم تهویه مطبوع را خاموش کردند و مسافران در این گرمای هوا داخل قطار کلافه شده بودند از گرما) تا اینکه بالاخره به استگاه کرج رسید
در ایستگاه کرج 1ساعتی توقف داشت تا اینکه مهمانداران گفتند قطار خراب است و مسافران قزوین و زنجان با قطار 2طبقه زنجان که وارد ایستگاه شد به مسیر خود ادامه دهند و نوبت میانه ای ها شد و گفتند بنشینید همین قطار تا میانه میره آخه مسافرا کم شدن و قطار سبک شده و از این حرفها(واقعا جای تاسف داره برای یه شهری با اینهمه جمعیت و با این قطار که چه عرض کنم قاطر)
دوباره بعد از دقایقی فرمودند که آقایون خانوما قطار درست نشد و باید با قطار تهران میانه که ساعت 4 حرکت کرده بود از تهران و میخواد وارد ایستگاه کرج شه به راهتون ادامه بدید که مسافران هم که افراد پیر و کهنسال و خانم بچه دار و از اینا بودند با هزار مکافات دوباره از قطار خارج شدند و وسایلاشونو با کمک مردم دیگه از زیرگذر بردند روی خط دو و منتظر قطار میانه شدند و قطار وارد میانه شد و از رئیس قطار پرسیدیم پردیسیهای سوار کدوم واگنا بشن که فرمودند واگن 1 و 2
همه مسافرا رفتیم سمت واکن 1 و 2 که متاسفانه در کمال ناباوری همشری عزیزمان که مسئول واگن 1 و 2 بود گفت نمیشه و نمیتونم سوار کنم و از این حرفها(آدم از همشریش انتظار نداشته باشه پس از کی داشته باشه؟؟؟) که دوباره مسافران هجوم بردند سمت رئیس قطار و همین آقای همشهری هم رفت سمت رئیس بالاخره با کلی مصیبت و با یک قیافه عبوس و درهم در را برای همشریان خود باز کرد تا وارد قطار شویم و با اینکه برنامه ریزی کرده بودیم با قاطر پردیس ساعت 30/8 به مقصد میرسیم ساعت 30/10 به مقصد رسیدیم
حال سوالات زیادی به ذهن آدم خطور میکند:
1-اگر قطار پردیس خراب است و توان درست کردن آن را ندارند (یعنی علمش را ندارند) خوب عطای آن را باید به بقای آن ترجیح داد
2-اگر هزینه تعمیر آن زیاد است که خوب باید با این پولی که از مسافران میگیرند نسبت به تعمیر آن اقدام کنند
3-باز اگر قطار ایراد قطعه دارد و نمیتوانند آن را وارد کشور کنند خوب قطار رو بازنشست کنند تا بیشتر از این با شعور و وقت و احساسات مردم فهیم میانه بازی نکنند
که رسیدگی به همه این از وظایف نمایندگان و سایر مسئولان میباشد که باید هر چه سریعتر چاره ای بیندیشند
وگرنه کسی به حرفهای من همشری و امثالهم گوش نمیدهد
حال هم که موعد انتخابات فرار رسیده
بسم الله
این گوی و این میدان