صفحات روزنامه همشهری 23مهرماه را ورق میزدم مطلب جالبی در مورد خط کشی خیابان نظرم را جلب کرد بخاطر اینکه این روزها در معابرشهرمان شاهد خط کشی هستیم گمان میکنم بازگویی برخی از مطالب آن سخن خالی از لطف نباشد. خبر در مورد عمر خط کشی ها در معابر شهر مشهد بود کارشناسان سازمان حمل ونقل وترافیک مشهد ومشاوران فنی به بحث در خصوص انواع رنگ ونوع مناسب آن برای خط کشی معابر همچنین روشهای نگهداری از آن پرداختند.تباشیری کارشناس وتولید کننده رنگهای صنعتی در خصوص انواع رنگهای ترافیکی می گوید :رنگهای ترافیکی به صورت کلی به 2دسته سرد وگرم تقصیم می شوند . درایران عمر متوسط رنگهای سرد بین 6 تا9 ماه وعمرمتوسط رنگهای گرم بین یکسال ونیم تا 3 سال است که با افزایش کیفیت آسفالت تا 50 درصد قابل افزایش است. وی ایران را بعنوان یکی ازبزرگترین مراکز ساخت مواد اولیه رنگهای ترافیکی در جهان واستانداردهای تولیدی و اجرایی رنگ درایران راقابل رقابت بااستانداردهای روز اروپا دانست .(نقل از روزنامه همشهری)
و حالا چند سئوال از مسئولان شهر
مسئول خط کشی معابر در میانه کدام سازمان یا اداره میباشد ؟
برای خط کشی از چه نوع رنگی وساخت کدام کشوری استفاده میکند که حتی دو هفته هم دوام نمی آرود وماشین خط کشی به انتهای خیابان نرسیده رنگ اول خیابان محو میشود؟
پول این خط کشیها اگر از بیت المال است چرا اینگونه هدر میشود اگر از جیب خودشان است لطف کنند راه مردم را بند نیاورند چون این خط کشی جزاتلاف وقت مردم وراه بندان فایده دیگری ندارد .
مطلب آخر آنکه اگر در اینجا شخص یا اشخاصی به وظیفه خود عمل نمیکنند وظیفه چه کسی است جلوی اتلاف اموال عمومی را بگیرد؟ چه کسی ازحق مردم باید دفاع کند؟