اجرای سیاست های اطلاع رسانی دولت ، همکاری با رسانه های جمعی جهت انعکاس مناسب عملکردهای بخشهای
مختلف ، پاسخگویی به ابهامات ، تهیه و اجرای طرح های تبلیغاتی ادارات کل ، اجرای مناسب مراسمها و مناسبت ها
، ایجاد حسن رابطه بین کارکنان و مسولان دستگاه مربوطه و نظارت بر انتشارات و نشریات دستگاه، مدیریت پایگاهای
اطلاع رسانی و افکار سنجی عمومی و دستگاهی از اهم وظایف روابط عمومی ادارات دولتی است با توجه به آنچه که
اشاره شد واحد ها و ادارات روابط عمومی در حوزه ارتباطات ، اطلاع رسانی ، امور فرهنگی ، تبلیغات و انتشارات و آموزش
می توانند نقش بسیار مهمی ایفا کنند که یکی از آنها پاسخگویی به سوالات و مراجعات خبرنگاران و اصحاب رسانه و ارائه
اطلاعات مورد نیاز با لحاظ کردن سطح و طبقه بندی اخبار و اطلاعات ادارات است . از آنجایی که یکی از همکاران پر
تلاشمان در این سایت جناب طاهر نایبی عزیز در این زمینه قلمفرسایی کرده بودند بعنوان یک همکار کوچک وی با تایید
مطالب ایشان خواستم با یک مقدار توضیح بیشتر از فرماندار محترم میانه آنگونه که اشاره شده به امر خبر و کار خبری
احساس مسولیت می کنند تقا ضا کنم این حساسیت را در عمل با در خواست از مسولان ادارات شهرمان به سر منزل
مقصود برسانند چرا که پذیرفتنی نیست در شهری که مردمش از افتخار داشتن دو نماینده در مجلس شورای اسلامی ،
ادارات کل در سطح جانشینی معاونان استان بهره مند هستند در پاسخ به خواسته ها و بر آورده شدن نیاز هایشان از
طریق مطبوعات بی تفاوت باشند در حالی که می دانند مطبو عات و رسانه ها در ارائه تلاشهای مسولان به مردم نقش به
سزایی دارند . چطور روابط عمومی ها از رسانه ها و خبرنگاران در انعکاس اخبارشان فریاد صداقت و شفاف سازی سر می
دهند ولی در پاسخ به خواسته های مردم از طریق همکاران عزیز و زحمت کشمان طفره می روند آیا روابط عموی بعضی از ادارات
شهرمان هنوز خودشان را باور نکردند از طریق رسانه ها می توانند در مسیر حل مسائل و مشکلات جامعه حرکت کنند ؟
مسولان روابط عمومی میانه باید به این نکته توجه کنند چنانچه خبرنگاری از دستگاه متبوع انتقاد کرده و مشکلات و
نارسایی های آن دستگاه را منتشر می کنند نباید به دور از شئونات اخلاقی و یا بی انصافی خبرنگاررا به باد انتقاد بگیرند
بلکه با حفظ شان و جایگاه خبرنگار به نحو مقتضی پاسخگوی مطالبات مردم بوده و در رفع مشکلات و کاستی ها ی
سازمانشان اقدام نمایند . و همانطوریکه مسولان روابط عمومی از خبرنگاران انتظار درج صحیح و سریع اخبار ارسالی از
طریق رسانه مکتوب ، دیداری ، شنیداری و انترنتی را دارند انتظارات یک خبرنگار از مسولان روابط عمومی نیز سرعت
ارسال وکامل بودن خبر ، به روز بودن خبر ،و دقت در محتوای آن است . و بنده بعنوان کسی که بیش از چهار دهه از عمر
خویش را در کار خبر و خبررسانی سپری کردم معتقدم ظرفیت نقد پذیر ی باید در مسولان بویژه مسولان روابط عمومی
نمود پیدا کند و از رسانه ها که حلقه وصل بین مردم و مسولین هستند به شکل منطقی در یافتن نقاط ضعف سازمان
خود و ارتباط گیری هر چه بهتر با مردم بهره ببرند آیا عدم همکاری بعضی از مسولان روابط عمومی با مطبوعات نشانگر ا
ین نیست که جایگاه روابط عمومی در بعضی از ادارات با توجه به آنچه که اشاره شده در شهرمان جایگاهی نا مشخص و
غیر تخصصی بوده و مدیرانشان از دانش این حرفه و سواد رسانه ای کافی برخوردار نیستند که اگر اینگونه باشد
متاسفانه باعث آسیبی جدی به ماهیت ارتباط خبرنگاران با ادارات وارد می کند بنابرین باید باور کنند که روابط عمومی و
خبرنگاری دو شاخه از درخت ارتباطات هستند . و هر دو برای تعالی و پیشرفت و تغذیه فکری جامعه تلاش می کنند
بنابرین ارتباط بین این دو مجموعه یک تعامل و ارتباطی پویا ، دائمی و دو سویه است که متاسفانه نه تنها در میانه بلکه
در اکثر شهرها بعضی از روابط عمومی ها از اینکه توقعات مردم از فعالان عرصه مطبوعات جهت حل مشکلات اقتصادی
،فرهنگی و اجتماعی بسیار بالاست بیگانه اند فلذا در شهرستانها بویژه شهرمان میانه که فرماندار بعنوان نماینده دولت بر
ادارات نظارت می کند در به حرکت در آوردن روابط عمومی ها از طریق مسولان اداری ایفاگر نقش مهمی است که
می تواند رضایتمندی هکاران عزیز را فراهم نماید .