چندین سال است که در شهر میانه بدعتی غلط بنا نهاده شده که به محض انتصاب فردی بر صندلی مسئولیت ویا انجام مسائلی که از وظایف مسئولین شهری می باشد ، بنرهایی با موضوع تشکر از مسئولین جهت انتخاب وی و یا تبریک به رئیس آن اداره و یا تشکر از افرادی جهت انتخاب وی و با زیر نویس جمعی از شهروندان و یا نام شخصی و عضوی از یک نهاد خود آرایی می کند
جناب آقای فلانی ، از حسن درایت شما در انتخاب و انتصاب آقای ایکس به عنوان ریاست فلان اداره تشکر میکنیم.از طرف ستاد… و
دوستان عزیز بنر زدن از هزینه بیت المال و یا بعضا شخصی برای انتصابات و عناوینی که هیچ آب و نانی برای مردم به ارمغان نمی آورد، چه فایده ای دارد؟
متاسفانه حجم بنرهای رنگارنگ انتخاب رئیس و نواب آن قدر زیاد است که اگرشهروندی تمام خیابان های اصلی را طی کند با اندک هوش سیاسی متوجه تغییرات سیاسی شهر و وابسته بودن اعضای محترم شورای شهر را به کدام دسته ، باند ، گروه و حزب را می تواند پی ببرد.
و اما نقش شهرداری ، شورای شهر و نهادی های مدیریتی بالاتر به عنوان نهادهای اجرایی و نظارتی در زیباسازی و مدیریت شهر چیست؟
این روزها آلودگی بصری ناشی از تبلیغات و بهتر بگوییم تبریک های بنری روح و روان شهروندان میانه ای رااز طرف ارگانی که خود متولی زیبا سازی و مدیریت شهریست موجب آزارو دل زدگی شهروندان از محیط زندگی شان می کند.
شاید نداشتن نیروهای کارآمد در زمینه گرافیک شهری و مدیریت تبلیغات در سطح شهر موجب این گونه ناهنجاری ها شده و یا شاید برطرف کردن این آلودگی های بصری در اولویت و توان شهرداری میان نباشد و این درحالی است که درشهرهای زیبای دنیا برای این قبیل امور قواعد و مقررات خاص وجود دارد
شهرداری میانه به عنوان متولی اصلی زیباسازی فضای شهر ومدیریت شهری تنها مسئول اخذ عوارض، مالیات وجمع آوری زباله ها نیست وباید با زیبا سازی مطلوب وآراسته کردن شهر، برای شهروندان آرامش خاطر ایجاد کند نه اینکه خود باعث چنین اموراتی باشد ودر آخر یاد این ضرب المثل می افتیم که هر که بگنند نمکش می زنند وای به روزی که بگنند نمک